Phonak toestellen.

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
g.steijn/Frederiks
Beginner
Beginner

Phonak toestellen.

Bericht door g.steijn/Frederiks » wo 18.05.2016 09:52

Hallo mensen mijn naam is George, draag al sinds m'n achtste gehoorapp. Ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met bluetooth met 'n Phonak toestel gekoppeld met 'n FM blokje op 't hoorapp. en met hulpstukken zoals 'n TV Compilot/Link.

Sade
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Phonak toestellen.

Bericht door Sade » zo 22.05.2016 16:27

Hallo George,

Ik gebruik de Phonak audeo Q70 links en rechts.
Heb ook de compilot en de tvlink, door Bluetooth verbinding.
Het Fm blokje heb ik niet.
De compilot werkt prima. Ik ontvang het geluid direct links en rechts van bijvoorbeeld mijn ipad. ( muziek, films, etc). Ook telefoon handsfree gebruiken. ( de compilot moet je wel dan om je nek hebben hangen) De omgeving ontvangt dit geluid niet.
De tv link werkt voor mij minder. Geluid komt voor mijn partner uit de surround boxen en voor mij via de tv link. Dit geluid ervaar ik storend.

Groeten Sade

g.steijn/Frederiks
Beginner
Beginner

Bericht door g.steijn/Frederiks » di 24.05.2016 15:16

Sade schreef:Hallo George,

Ik gebruik de Phonak audeo Q70 links en rechts.
Heb ook de compilot en de tvlink, door Bluetooth verbinding.
Het Fm blokje heb ik niet.
De compilot werkt prima. Ik ontvang het geluid direct links en rechts van bijvoorbeeld mijn ipad. ( muziek, films, etc). Ook telefoon handsfree gebruiken. ( de compilot moet je wel dan om je nek hebben hangen) De omgeving ontvangt dit geluid niet.
De tv link werkt voor mij minder. Geluid komt voor mijn partner uit de surround boxen en voor mij via de tv link. Dit geluid ervaar ik storend.

Groeten Sade

g.steijn/Frederiks
Beginner
Beginner

Re: Gehoorapp. worden niet meer vergoed.

Bericht door g.steijn/Frederiks » ma 20.11.2017 16:36

Hallo, ik ben 71, en draag al meer dan 60 jaar gehoorapp. en kreeg tot nu toe altijd 'n vergoeding bij aanschaf van nieuwe gehoorapp.Nu heb ik weer nieuwe gehoorapp, en kreeg te horen dat 'n vergoeding er niet meer in zit. M.a.w. m'n gehoor is dus zodanig verslechterd, alsof ik er wat aan kan doen, dat ik nu in categorie 6 ben beland, en dus de gehoorapp. zelf moet gaan betalen, en dan hebben we 't over ruim 3000 euro. Nu kan iedereen wel roepen dat je bij 'n ander zorginstelling moet informeren, dit is dus 'n misverstand, als je dus boven de 5de categorie valt moet je betalen, alsof 't niets is ruim 3000 euro. Er werd mij ook gevraagd op mijn leeftijd 'n implantaat te zetten, waar ik dus helemaal tegen was, omdat dit maar aan een kant wordt geplaatst,
je draagt nu toch ook twee gehoorapp., nee werd er gezegd dat is te duur om dit aan twee kanten te doen, dan heb je 't over 'n kleine 100.000 euro.
Dit vind ik toch zo raar, aan een kant 'n implantaat laten zetten van minimaal 40.000 euro, en 'n vergoeding van twee nieuwe gehoorapp. kan blijkbaar niet meer, waar zijn ze mee bezig, zou toch zeggen dat ze die hoorapp. helemaal vergoeden i.p.v. 'n implantaat van 40.000 euro, dacht toch als zorginstelling zijnde er wat van overhield. En laten we eerlijk zijn wie begint er op deze leeftijd nog aan 'n implantaat, dit riek naar oplichterij, en valse voorwendsels.

Trudie
Expert
Expert

Bericht door Trudie » ma 11.12.2017 20:04

Uw audicien kan een bijzondere zorgvraag doen bij uw zorgverzekeraar voor hoortoestellen buiten categorie.

g.steijn/Frederiks
Beginner
Beginner

Bericht door g.steijn/Frederiks » za 13.01.2018 12:15

Beste Trudie, tot m'n grote verbazing kreeg ik goed nieuws in december van Menzis, nadat ik ruim 3000 euro had betaald aan Schoonenberg te Maastricht.
Na heen en weer gemaild te hebben, ook met Radar, kwamen ze erachter dat er bij Menzis 'n fout was gemaakt, raar maar waar. Dus wie moet je nu geloven over de categorieën,dus hier valt uit op te maken dat Schoonenberg niet de juiste informatie geeft aan de klanten. Met andere woorden als ik er niet achteraan had gezeten, was ik toch mooi dik 3000 euro kwijt geweest, te gek voor woorden, hoe de mensen voor de gek worden gehouden, zelfs onbehoorlijk vind ik 't. Het is gissen waar nu precies de fout is gemaakt, bij Schoonenberg of Menzis, althans over de uitleg hiervan. George.

Trudie
Expert
Expert

Bericht door Trudie » di 30.01.2018 20:49

Hallo George, goed te lezen, dank voor de reactie!

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”