ff voorstellen, sudden deafness

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Frank
Beginner
Beginner

ff voorstellen, sudden deafness

Bericht door Frank » di 19.01.2021 10:36

Hallo ik ben Frank, 64j en sinds twee maanden als gevolg van Sudden Deafness aan een kant geheel doof, mijn andere "goede" oor is ook bijna doof.
Ben door dezelfde molen gegaan als de meeste lotgenoten hier op het forum, heb wel een heel goed gevoel overgehouden aan de begeleiding van de KNO arts in Sneek, mijn huisarts en het audiologisch centrum Pento in Leeuwarden. De begeleiding, de aandacht, het inlevingsvermogen van de mensen die ik ben tegengekomen in mijn traject vond ik allemaal buitengewoon positief.

Probeer nu met het nieuwe handicap te leven en om te gaan. Ik heb een prachtig, vreselijk duur Phonac apparaatje. Geweldig in combinatie met blue-tooth op de telefoon en tv, voordeur bel ook via bluetooth naar mijn telefoon en dus ook naar m'n oor.

Mijn grote passie is zeilen en daar maak ik me nu redelijk zorgen over. Windgeruis, geluid via de marifoon, omgevingsgeluiden die je eerst voor normaal aanneemt ontbreken nu plotseling......kortweg ik zou graag in contact komen met Zeilers die al langere tijd doof zijn en toch deze hobby weer volop beoefenen.

Sterkte iedereen en hopelijk zijn er onder de "lotgenoten" ook watersporters/zeilers.
Frank

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”