Voorstellen, Pieter

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Haartsen

Voorstellen, Pieter

Bericht door Haartsen » zo 14.11.2010 15:11

Ik ben Pieter Haartsen, 83 jaar, met een redelijk oor, verlies 30 dB en een (oud) Menière oor, verlies 55 dB. Verzekeringen vergoeden dus niets, oorarts zegt, laat ze maar wat harder praten tegen je goede oor. Vond ik geen slecht advies, al moest mijn directe omgeving soms alles twee keer zeggen.
Voor goede toestellen ben je al gauw zo'n 3000 euro kwijt, maar al surfend op Marktplaats (onderwerp hoortoestellen) zag ik twee Phonak Belcanto toestellen aangeboden, een paar maanden gebruikt, nog een jaar fabrieksgarantie. Heb ik gekocht voor 250 euro, waren nieuw 3000 euro. BeterHoren in Veenendaal keek eerst wat zuinig, maar hebben ze toch gecontroleerd, passende oorflapjes aangemeten en de toestellen aan mijn adiogrammen aangepast.
Er ging een wereld (opnieuw) voor mij open, ik wist niet wat ik hoorde, de bomen ruisen, de vogeltjes fluiten, hels verkeerslawaai, af en toe denk ik, wie snuift daar toch zo - ben ik het zelf. Maar dat zal jullie wel bekend voor komen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, mensen met licht tot matig hoorverlies waarbij de verzekering niets uitkeert, ga eens op zoek naar goede, niet te oude gebruikte apparaten van een bekend merk, ga met de specificaties naar een hoorwinkel, meestal zal die wel een goed advies willen geven. Op Marktplaats worden regelmatig apparaten aangeboden, maar daar zit duidelijk een hoop troep bij. Ik vind het eigenlijk doodzonde dat goede toestellen in de afvalcontainer terecht komen.

José

Bericht door José » zo 14.11.2010 18:10

Hallo Meneer Haartsen,

Welkom hierop het forum :)

Wat geweldig van u om op internet te gaan googlen.
en dat u op marktplaats een paar goede hoortoestellen gevonden heeft. :cool:

Het is inderdaad heel erg vervelend dat u niet in aanmerking komt voor vergoeding van 2 hoortoestellen.

Ik ben hartstikke blij om te lezen dat u er NU zoveel plezier van hebt en weer KAN genieten van alle geluiden. :D

En een goede service van BeterHoren in Veenendaal. :cool:
Zijn er toch nog mensen met een goed hart ;-)

Bedankt voor de TIP ! :!:

Groetjes, José

Haartsen

Bericht door Haartsen » zo 05.12.2010 13:02

Hallo José, bedankt voor je reaktie.

Deze meneer Haartsen heet gewoon Pieter, hoor. Als ik lees wat voor problemen veel mensen met hun gehoor hebben, dan denk ik dat het bij mij eigenlijk voornamelijk leeftijds-probleempjes zijn, die met een paar toetertjes in mijn oren aardig zijn opgelost.

Waar ik wel voor zou willen pleiten is dat veel goede gebruikte toestellen worden hergebruikt. Ik heb dat via Marktplaats gedaan, mogelijk dat de NVVS een practische oplossing kan vinden. Misschien aankaarten via het algemeen forum?

Groetjes
Pieter

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”