Wie ben ik

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
mapol

Wie ben ik

Bericht door mapol » ma 06.12.2010 11:24

Hallo,
Ik ben een vrouw van 61 jaar en draag sinds 11 jaar hoortoestellen. De eerste 5 jaar had ik alleen links een IHO toestel van het merk Danavox. Mijn rechteroor was nog te 'goed' om voor een vergoeding in aanmerking te komen. 6 jaar geleden ben ik overgestapt op twee CIC toestellen. Het audiogram van mijn rechteroor is toen wat naar beneden bijgesteld, zodat ik ook daar een vergoeding voor kon krijgen. Ik ben toen gegaan voor de gratis toestellen van Hans Anders. De toestelen waren van het merk sonic en ze bevielen redelijk. Lekker klein, maar alleen slechts 1 (automatisch) programma. Over de service van HA heb ik niets te klagen. Bij de gehoortest, die ik aan het begin van dit jaar heb laten maken, bleek mijn gehoor dusdaniog achteruit gegaan te zijn, dat ik alleen nog in aanmerking kwam voor AHO toestellen. Ik ben voor de toestellen naar Specsavers gegaan, omdat die toestellen leveren met bluetooth, wat mij ideaal leek. (Hans Anders heeft die niet, anders was ik daar weer heengegaan). Niet gratis, maar wel de tweede gratis. Ik ben voor een toestel uit het hoogste segment gegaan, de Advance OTE 711, omdat die het meest overeenkwamen met mijn wensen. Ik heb bij mijn toestellen een TEK van het merk Rexton (komt ook van Siemens volgens de audicien) Een heel handig apparaat voor wat betreft telefoneren en naar Audio etc. luisteren. Ik heb er alleen één probleem mee, maar daar zal ik even een ander bericht over plaatsen in een andere categorie.

José

Bericht door José » di 07.12.2010 23:50

Hallo Mapol,

Welkom hier op het forum :)

Fijn om te lezen dat je al wat ervaringen hier deelt van jou hoortoestellen.
Er zijn inderdaad toestellen die onder en andere naam verkocht worden en zijn een "broertje of zusje" van de grote bekende merken.

Ik ben heel erg benieuwd naar je probleem dus ik ga het zo even lezen. :cool:

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”