Nieuw op het forum

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Léon

Nieuw op het forum

Bericht door Léon » di 15.02.2011 21:09

Beste mensen,
Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik problemen heb met horen :D
Door een lawaaitrauma is mijn gehoor 3 jaar geleden beschadigd. Ik heb toen een audiogram laten maken, waarbij gehoor verlies is vastgesteld. Eind 2010 heb ik dit weer laten doen. Op advies van mijn KNO arts ga ik nu enige tijd een gehoorapparaat proberen waarmee gehoopt wordt dat het leven weer wat aangenamer wordt.
Naast de constante ruis in mijn oren, heb ik veel problemen om in gezelschap sociaal aanwezig te zijn. Als mensen door elkaar praten is het met een goed gehoor al lastig om gesprekken te volgen laat staan nu. Het is net alsof de geluiden verstreken. Voor mijn werk verkeer ik regelmatig in grote gezelschappen en moet daarbij ook goed luisteren.
Ik ben bij een audicien geweest en loop nu 2 weken met een gehoor apparaat. Tot nu toe heb ik meer last dan profijt van dit gehoorapparaat. Ik heb afspraken om hem bij te laten stellen, dus hoop dat het beter wordt.

Op het forum vind ik al diverse tips, maar ben nog wel onzeker.
ieder oor is natuurlijk anders

:cool: Mochten jullie tips hebben, dan krijg ik die graag. Ik heb dankzij het forum in ieder geval niet het idee dat ik alleen problemen heb. Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Robert

Bericht door Robert » wo 16.02.2011 08:57

Hoi Léon,

Welkom op het forum.
Het afstellen van de apparaten is een kwestie van proberen en wennen. Op een gegeven moment heb je de juiste instelling te pakken en raak je er snel aan gewend.

Voor wat betreft het niet kunnen volgen van de gesprekken op het werk kan ik je adviseren om eens een schrijftolk in te zetten. Je hoeft dan niet meer inspannend te luisteren, maar je volgt wat er gezegd wordt in real-time op het scherm van een laptop. De schrijftolk typt nl. op spreeksnelheid.

Trudie

Bericht door Trudie » wo 16.02.2011 10:14

Mijn tip als audicien:
Ga terug en probeer een ander toestel!
Geef goed aan wat je met dit toestel niet prettig vindt.

Ter info:
Als je regelmatig met meerdere mensen bent is het aan te raden om een automatisch toestel te testen (vanaf ong. € 1.000,- per toestel)
De basistoestellen (€ 501,50) zijn goed geschikt voor rustige situaties. Dus minder geschikt voor wat jij omschrijft.

Voor de beschrijving van het probleem heb ik goede ervaring met Phonak. Bijv. Micro Versata Art. (Deze gaat binnenkort vervangen worden door een totaal nieuw toestel 'Solana' met FlexVolume, maar met die nieuwe heb ik dus nog geen concrete ervaring). http://www.phonak.com/nl/b2c/nl/product ... rview.html

En ook Oticon heeft goede oplossingen voor deze situaties Bijv. Agil Pro met MyVoice.
http://www.oticon.nl/Consumers/Products ... efits.aspx

En de nieuwe Widex serie heeft een ZEN-voorziening in het toestel om te ontspannen van het ingespannen luisteren!
(Als je luistert naar muziek is je ruis minder hoorbaar)
http://www.widex.nl/Products/Mind/Voordelen.aspx

Kortom, mogelijkheden genoeg.

Veel succes!

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”