Mijn naam is José

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
José

Mijn naam is José

Bericht door José » di 15.05.2007 11:17

Hallo,

Mijn naam is José Verheul, ben 41 jaar, getrouwd met een horende man en we hebben 2 kinderen een dochter van 12 jaar en een zoon van 10 jaar; die ook goedhorend zijn.

Ik ben zelf rechts slechthorend en links doof geboren. Vanaf mijn 4e jaar heb ik rechts een hoortoestel.
En ik heb op een slechthorende school de “Prof. H. Burgerschool” te Amsterdam gezeten.

Na mate ik ouder werd, ging mijn rechter oor slechter horen, en in 2003 werd ik op de ene en andere dag rechts “plotsdoof” en
werd daarbij duizelig en ik hoorde een zeer irritant geluid wat alleen door mij zelf waarneembaar is.

Ik hoorde 5 maanden helemaal niets, wel de geluiden in mijn hoofd.
Na zoeken op het internet bleek het om Tinnitus te gaan en sindsdien lijd ik aan Tinnitus.

Maar er gebeurde nog iets geks; ik kreeg ná 5 maanden weer iets gehoor terug. Ik had toen goede hoop dat het weer goed zou komen; maar helaas door het “gebeuren” was mijn gehoorverlies drastisch afgenomen en kon ik met mijn hoortoestel niet meer voldoende goed horen.

Toen kwam ik in het AMC terecht en hoorde daar voor het eerst over een CI (= Cochleaire Implantaat).
Sinds 2004/2005 heb ik op mijn linker dove oor een CI het type Freedom (daarvoor heb ik een korte periode de 3G Esprit gehad) naast mijn hoortoestel rechts erbij. En het is een verrijking in mijn leven dat ik weer kan horen.

Na mijn revalidatie periode heb ik een eigen website opgezet over mijn CI, mochten jullie daar meer over willen lezen. Kunnen jullie het op: www.dewereldvanci.homestead.com lezen.

Mijn hobby’s zijn: Lekker eten, Koken, op vakantie gaan naar mijn favoriete vakantie land Zuid-Frankrijk, een goed boek lezen en muziek/liedjes luisteren.
Sporten: cardio/fitness, aerobic, skiën, zwemmen, fietsen en op zijn tijd lekker ergens wandelen.
En ik zit veel achter mijn pc om op het internet te surfen naar alle informatie die te maken hebben met nieuwe ontwikkelingen rondom het gehoor, CI.

In mijn dagelijkse leven werk ik thuis achter mijn pc; waar ik op verschillende forums als moderator werk, ook hier ben ik voor jullie als moderator het aanspreekpunt.

Groetjes, José

Trudie

Bericht door Trudie » zo 01.02.2009 12:14

Gefeliciteerd met je verjaardag, José.
:cool:

Vriendelijke groet,
Trudie

José

Bericht door José » zo 01.02.2009 20:24

Hoi Trudie,

Dank je Wel :D

Groetjes, José