3 maanden per jaar enorm gehoorprobleem, daarna weer normaal

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
andre

3 maanden per jaar enorm gehoorprobleem, daarna weer normaal

Bericht door andre » zo 04.12.2011 14:44

Al 20 jaar heb ik er last van. Het begint met het gevoel alsof ik zwaar verkouden ben (wat niet waar is) m'n eigen stem begint te irriteren in m'n oren. Enkele dagen erna ben ik praktisch stokdoof. E.e.a. gaat altijd gepaard met een stijve nek en zeurderige hoofdpijn. De geluiden die ik nog hoor vervormen enorm en klinken als een kapotte luidspreker, of anders gezegd, de waarneembare geluiden klinken alsof de radio flink naast de zender staat. Binnen de periode (meestal zo'n 3 mnd) dat ik hier last van heb, is het probleem vaak plotseling geheel weg, en hoor ik weer zeer normaal. Ook ben ik er jaren terug achter gekomen dat e.e.a. na zware inspanning (30 minuten hardlopen) ook plotseling voor 4 á 5 uur verdwenen is. 's morgens vroeg bij het opstaan is de vervorming dan het hevigst.
Zeker 13 KNO artsen hebben mij nog niet kunnen vertellen waar het vandaan komt. Vorig jaar werd ik in het HAGA ziekenhuis in Den Haag volledig onder de loep genomen: MRI's van hersenen, binnenoren etc.
Echo's van doorbloedingen noem maar op. Niets te vinden! Wat wel interessant is en heel prettig, dat door de jaren heen (als het probleem weer over is) mijn gehoor niet achteruit is gegaan, dus weer heel normaal door het leven ga. Wie o wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor?

José

Bericht door José » za 17.12.2011 01:41

Hallo André,

Welkom hier op het forum :)

Jeetje, met wat een aparte gehoorprobleem heb jij te maken. :?
Ik kan mij wel iets bij voorstellen dat je hier onrustig en onzeker van wordt.

Juist omdat je geen idee hebt van wat het is en wat de oorzaak hiervan is.
Maar je geeft al aan dat je al door 13 kno-arts binnenste en buiten bent onderzocht maar geen oorzaak hebben kunnen vinden.

In eerste instantie zou ik denken aan een ontsteking achter de trommelvlies met veel vocht want daar lijken de symptomen op.
Het lijkt wel of het iets te maken heeft met je trommelvlies en binnenoor.
En met spanningen die zowel positief als negatief zijn die daar invloed op hebben.

Wel een prettige dat je geen gehoorverlies aan over houd. :cool:

Misschien een rare vragen maar gebruik je medicijnen? Sommige medicijnen kunnen nadelige invloed op het gehoor hebben.
En heb je wel eens opgelet of bijgehouden wanneer zo'n aanval opkomt: positieve en negatieve inspanning - wat en wanneer en hoe -
, wat heb je gegeten ?of ben je met vreemde stoffen in aanraking gekomen? -misschien een allergische reactie - Je zou eventueel een allergietest kunnen laten doen.

Hoe ga je ermee om als het je overkomt?
En merk je bijvoorbeeld dat er verbetering opkomt als je ontspant of maakt dat niet uit?

Helaas heb ik zelf hier geen ervaring mee.
Ik hoop dat er iemand jou verhaal herkend en een oplossing kan bieden.

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”