Even voorstellen

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
bellabeertje

Even voorstellen

Bericht door bellabeertje » za 21.01.2012 16:38

Hallo allemaal,
Ik ben Wilma en ik ben slechthorend. Ongeveer 20 jaar geleden had ik rechts een cholesteatoom wat heeft geleid tot een radicaalholte. Heel vervelend, want ik heb hier nu een gehoorverlies van 75 db. Eind vorig jaar heb ik een CT scan gehad omdat ik links een ingetrokken trommelvlies heb en ook hier groeien huidschilfers naar binnen. Helaas heeft de CT scan uitgewezen dat ik links ook een cholesteatoom heb en 15 februari moet ik geopereerd worden. Tot nu toe kan ik links aardig het gehoorverlies van mijn rechteroor opvangen omdat ik links slechts een gehoorverlies van 38 db heb maar dit zal na de operatie ook links een gehoorverlies hebben van +/- 75 db. Verder heb ik ernstige tinnitus waardoor ik slecht kan slapen en erg vermoeid raak. Mijn werk kan ik niet meer doen (secretaresse) en vanuit de ziektewet ben ik naar de WW gegaan en vandaar uit naar de WIA. Helaas vindt het UWV dat ik wel weer aan het werk kan en daarom hebben ze mijn uitkering stopgezet. Het onbegrip vind ik nog het ergste van alles. Ik zou er alles voor geven om mijn gehoor weer terug te krijgen en een leuke baan zoeken! Wie heeft er ervaring met 2 cadicaalholtes en het UWV?

José

Bericht door José » za 21.01.2012 20:50

Hallo Wilma,

Welkom hier op het forum :)

Zo dat is nogal allemaal wat je mee gemaakt hebt de afgelopen tijd. :-(

Ik heb met Cholesteatoom geen ervaring mee, wel met Tinnitus en Slechthorendheid/Ploftsdoof.

Het is nog al wat dat de UWV aan kan geven dat je weer kan werken, zijn zij dan ook dokters? :snif:
Ik zou in zo'n situatie een verklaring van mijn eigen kno arts willen vragen en
deze als schriftlijk onderbouwing aan UWV aangeven dat zij niet kunnen bepalen en zien of jij weer aan toe bent om te werken.

Succes :cool:

Groetjes, José

bellabeertje

Bericht door bellabeertje » za 21.01.2012 21:15

Hallo Jose,

Ik heb vanaf mijn 14e gewerkt en zou ook niets liever weer willen :oops:

Inmiddels heb ik ook op je website gekeken en gelezen over een CI. In het audiologisch centrum gaven ze aan dat ik hier ook voor in aanmerking kom, maar ik dacht altijd dat het van die grote blokken waren en heb toen dus ook bedankt voor de eer :-P
Nu zie ik dat er ook hele kleine onzichtbare apparaten zijn en mijn interesse is uiteraard gewekt.

Heb jij nog wel een baan of is dit voor jou ook zo goed als onmogelijk?

Groetjes,
Wilma

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » zo 22.01.2012 12:14

Dag Wilma,

Klein en onzichtbaar is misschien wat te optimistisch uitgedrukt. De CI's zijn toch nog wel groter dan de grote oorhangers van gewone hoortoestellen. Maar er is goed mee te leven vind ik en als je zo'n mooie bos haar hebt als José, dan zie je er inderdaad niets van. Of dat onzichtbare een vóórdeel is heb ik overigens altijd betwijfeld. Ik zou het liefst een groot zwaailicht op mijn CI zetten: "kijk mensen! Ik ben slechthorend, niet dom".

Ik kan je een CI zeker aanbevelen. De kans op succes is behoorlijk en bij succes mag het resultaat er wezen :cool:

Het is nuttig om je op dit onderwerp in te lezen voor je beslissingen neemt. Kijk eens bij het forum van OPCI . en er zijn nog wat andere fora te vinden. Op de fora vind je een schat aan informatie en persoonlijke ervaringen van succesvolle en enkele minder succesvolle CI-dragers.

bellabeertje

Bericht door bellabeertje » ma 23.01.2012 12:54

Hallo TC,
Dank je wel voor je reactie. Dat de hoortoestellen groter zijn vind ik niet zo erg, maar ik bedoelde meer dat wat op je hoofd komt te zitten. Ik zie af en toe wel eens iemand die van die grote blokken op zijn/haar hoofd heeft en dat zou ik dus niet willen.
Ik ga zeker eens op de site kijken waarvan je een link hebt gestuurd.
Helaas is het zo dat je vaak in een hokje gestopt wordt en als dom beschouwd wordt als je slechthorend bent. Ook het feit dat mensen je negeren omdat je toch niet hoort wat ze zeggen is erg frustrerend en pijnlijk. Ik kom uit een familie met dove mensen die vanaf de geboorte al doof waren dus met handen en voeten praten en vreemde klanken uitstoten. Tja dan word je vreemd aangekeken, maar deze mensen waren ook echt niet gek hoor en heel goed bij de tijd.

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » ma 23.01.2012 16:11

Als je op deze pagina een stuk omlaag scrolt zie je een foto van een meisje met een paardenstaart en een CI, zo te zien de Freedom van Cochlear. De oorhanger (processor) is, zoals je kan zien behoorlijk groot en dan heb je ook nog de zendspoel wat meer naar achteren op de schedel. die verdwijnt overigens meestal onder je haar.

Misschien bedoel jij een BAHA met dat blok op het hoofd zoals op deze pagina te zien is?

bellabeertje

Bericht door bellabeertje » ma 23.01.2012 16:55

Hallo TC,
Inderdaad, ik bedoelde een BAHA. Nou ik wacht eerst mijn operatie wel af en ga me dan wel eens verdiepen in een CI. In ieder geval bedankt voor je reactie en je links.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”