Controle en aanpassing gehoorapparaat.

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
lvanspall

Controle en aanpassing gehoorapparaat.

Bericht door lvanspall » ma 30.07.2012 11:23

Gedurende 15 jaar ben ik toenemend gehoor gestoord tot op dit moment in ernstige mate.
Het is geen audicien in deze periode gelukt mij met alle beschikbare hulpmiddelen naar voldoende communicatie met de omgeving te helpen.
Alle problemen met spraakcommunicatie blijven onopgelost.
Een jaar geleden heb ik een audicien ontmoet die aan mij apparatuur en instrumentarium ter beschikking heeft gesteld om onderzoek te doen naar een oplossing voor dit probleem.
Ik heb een technisch universitaire opleiding(technische fysica) en ben 7 jaar werkzaam geweest in de akoestische research Philips Eindhoven.
Omdat ik gepensioneerd ben heb ik de door deze audicien geboden gelegenheid een toegang tot de huidige audiotechniek aangegrepen om een oplossing voor dit probleem te zoeken binnen de mogelijkheden en begrenzingen die de gehoorapparatentechniek biedt.
Die heb ik gevonden en wil ik voor algemeen gebruik ter beschikking stellen.

PienB

Bericht door PienB » za 08.09.2012 22:46

Geweldig Ivanspall!
Ik lees je bericht nu pas. Maar hier wachten heel veel mensen op denk ik, ook al weten ze het zelf niet eens.
Je gaat er namelijk vanuit de de audicien de best mogelijke oplossing heeft, maar ze hebben tijdgebrek en vaak niet genoeg kennis van zaken.

Ben benieuwd naar jouw bevindingen. Heb je er al iets mee kunnen doen op grotere schaal?
Als de NVVS niet geïnteresseerd is, of uberhaubt: laten we dan als slechhorenden zelf iets ondernemen. Mij heb je!
Groet!
PienB

Robert

Bericht door Robert » zo 09.09.2012 23:05

PienB schreef: Je gaat er namelijk vanuit de de audicien de best mogelijke oplossing heeft, maar ze hebben tijdgebrek en vaak niet genoeg kennis van zaken.
Dit vind ik wel weer heel erg kort door de bocht.
Er zijn genoeg audiciens die kennis van zaken hebben en de mijne heeft alle tijd van de wereld als ie me helpt.

hendrik

Bericht door hendrik » ma 10.09.2012 08:52

Ivanspall,
Geweldig dat je vanuit kennis en ervaring van geluid dit wilt aan/oppakken.
Ik loop op het moment tegen een beperking van hoortoestellen aan. Althans dat ik is wat ik hoor van enkele audiciens.
Mijn dip van een 70 db zit zo rond de 4000 - 6000 hertz. Daarboven en daaronder is het kunnen horen stukken beter.
Met hoortoestellen hoor ik tot nu aan toe het ruisen wat van d emcrofoons zou komen. Een soort van eigen ruis zeg maar. Nu heb ik vroeger ooit een keer een erg goede microfoon gekocht op opnames te kunnen maken. En daar ken ik het begrip "eigen ruis" nog wel een beetje van. maar meer ook niet. Ik maak al tig jaar geen opnames meer.
Weet jij iets van het zgn "eigen ruis" en waar dit zich bevindt in het totaal spectrum van frequenties die we kunnen horen?
Ik hoop dat je daar iets over kunt zeggen.
hendrik.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”