mensen met komvormig gehoorverlies

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
irene159

mensen met komvormig gehoorverlies

Bericht door irene159 » wo 14.11.2012 14:52

goede middag ,

vorige week heb ik , irene 45 jaar , te horen gekregen dat ik een komvormig gehoorverlies heb . rechts op 60 db , links op 40 db. Ik kan hierover maar weinig over terugvinden op internet. Volgens de kno arts is dit een aangeboren iets en is het moeilijk te corrigeren met een hoortoestel . Graag kom ik in contact met mensen die ook dit soort gehoorverlies hebben en bij welk hoortoestel ze het beste resultaat behaald hebben. Bedankt alvast en vriendelijke groet,

Irene

irene159

Re: mensen met komvormig gehoorverlies

Bericht door irene159 » vr 16.11.2012 18:05

Niemand die dit herkend ?
:cry:

hendrik

Bericht door hendrik » vr 16.11.2012 20:49

Irene,
Met zoeken op dit forum kwam ik 3 berichten over komvormig hoorverlies tegen.
Misschien dat je daar wat aan hebt, kijk en zoek ook even op het OPCI en T&H forum.
Ik zag dat je ook je vraag hebt gestelt op Hoortoestellen,nl.
Kun je niet via je KNO arts of een audiologisch centrum meer informatie krijgen. Want geen informatie is gewoon erg vervelend lijkt me.
Sucses met je zoektocht en ik hoop dat je lotgenoten met deze specifieke problemen vindt.
Hendrik

José

Bericht door José » vr 16.11.2012 22:13

Hoi Irene,

Welkom hier op het forum :)

Dit hoor je niet vaak Komvormige gehoorverlies.
Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je meer wilt weten ( en ik ook).
Dus ik ben gaan kijken voor jou net als Hendrik.

En hier op het forum heeft lid ook komvormig gehoorverlies Rosy

Hier een artikel uit het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde over >> Komvormig perceptief
Hier een pdf bestandje met verschillende gehoorverliezen en uitleg van audiogrammen zie blz. 5 over komvormig gehoorverlies

En één met tekstueel uitleg van audiogramvormen

Alle pdf bestandjes kun je downloaden. En kun je het later rustig nalezen.

Groetjes, José

irene159

Bericht door irene159 » za 17.11.2012 19:34

bedankt voor jullie info. Ben eigenlijk nog in afwachting van een oproep van het radboud in Nijmegen.
heb wat vragen voor mezelf opgeschreven en hoop daar dus meer info te krijgen . Vaak gaat het om een erfelijke aandoening maar ik ben de enige bij ons in de familie :hum: Ik hoop snel naar Nijmegen te kunnen

groetjes,
irene

Lady Jane

Bericht door Lady Jane » wo 06.03.2013 17:13

Hoi Irene,

Ik ben benieuwd of je al wijzer bent geworden omtrent komvormig gehoorverlies.
Zelf heb ik( 44 jr) ook komvormig gehoorverlies, waarbij ik jaren problemen heb met de juiste instellingen van gehoortoestellen.
Nu blijkt het heel belangrijk is dat de lage en hoge tonen bijna niet versterkt mogen worden, alleen het spraakverstaan,dus bij 1000hz.

186322

Bericht door 186322 » do 07.03.2013 20:14

hallo irene,
ik ben net op dit forum gekomen en lees je berichtje over komvormig gehoorverlies
dit heb ik ook,en idd lastig om je toestel goed af te stellen, vergt doorzettingsvermogen om voor de zoveelste keer weer naar de audicien te gaan voor het afstellen bij een nieuw toestel
ik heb jarenlang widex hoortoestel gehad, die bevielen goed en nu van specsavers
hoor graag als je wat ontdekt dat van belang kan zijn
groetjes rita

jpvzijst

Bericht door jpvzijst » wo 19.06.2013 21:31

Hoi Irene,

Ik heb zelf ook een komvormige gehoorverlies. Op dit moment is de Widex en de Avero hoortoestel die hier bij het beste aansluiten.

Het afstellen vraagt tijd. Is ook niet makkelijk aangezien de hoge en de lage tonen niet teveel versterkt mogen worden.

Catherine

Bericht door Catherine » wo 27.05.2015 10:06

Hallo Irene,
In onze familie hebben veel mensen ook een komvormig hoorverlies. Behalve ikzelf, ook mijn dochter, moeder, grootmoeder, haar moeder. Diverse nichten en ook neven.
Een komvormig hoorverlies zie je, zo is mij verteld, vaak bij erfelijke hoorverliezen.
En ja, ik vind het lastig. Ik ben nu 62 en draag een jaar of 20 toestellen. Ik droeg er in het begin een, toen twee, bij vergaderingen en zo, maar nu versta ik mijn man zelfs niet meer aan de eettafel, zonder toestellen. De overgang van analoog naar digitaal was een ramp. Uiteindelijk werd het er een met een versterker in het oor. Ik ben nu bezig met mijn tweede digitale set.
Maar, jouw (oude) vraag, komvormig hoorverlies, zit het bij jou ook in de familie? Ik hoop dat jij wel fijne toestellen gevonden hebt!

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”