even voorstellen

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
marlous1983

even voorstellen

Bericht door marlous1983 » do 29.11.2012 21:03

Zo, nu toch maar eens mijn verhaal en ervaringen opschrijven.
Ik ben 29 jaar, moeder van een heerlijk jong van 3 jaar, werk in de zorg als leerling. Sinds 2002 rechts helemaal doof, paar foutjes van knoartsen, niet goed de ontstekingen behandeld, tot het in 2002 foute boel was. Gehoorbeentjes dusdanig verkleefd, rotsbeen schoongemaakt en verruimd, trommelvlies wat amper werkt, slakkenhuistrilhaartjes kapot dus gehoor definitief weg.
In 2008 eindelijk van de KNO een verwijzing voor een hoorapparaatje gehad, links gaat ook stapsgewijs niet super goed. Blijven tobben tot op heden. Dit jaar is een trommelvliesbuisje na 3 jaar onder plaatselijke verdoving verwijderd, mijn lichaam accepteerde het dus niet en had een letterlijke blubbersloot van troep en vooral bloed en natuurlijk weer een tik voor het gehoor. In die periode 60 db verlies.
Deze maand opnieuw gemeten nu 40 - 45 db definitief! en spraakafzien is 100% maar moet fiks versterkt worden in het geluid, probleem is het middenoor.
Sinds september een nieuwe opleiding gestart, een heftige confrontatie met het gehoorverlies. Zelf sterk het gevoel dat de schommelingen ook met mijn traag werkende schildklier te maken hebben.
Ik ben daarom erg benieuwd naar ervaringen van anderen en misschien wel tips.

José

Re: even voorstellen

Bericht door José » do 29.11.2012 23:34

Hallo Marlous,

Welkom hier op het forum :)

Jeetje, wat een pech allemaal. En geen pretje wat er met je gebeurd is.

Ik denk dat je met het zwaarste hoortoestel nog veel moeite moet doen om in je opleiding iets kan volgen . :?
Knap hoor als je dat kan doen zo. :cool: met alleen spraakafzien

Mijn gedachte gezien jou gehoorverlies is dat jij mogelijk een kandidaat voor een CI kan zijn.

Er zit wel een maar aan, hiervoor moet je geopereerd worden.
Hier kun je lezen >> Wat een CI is . Dat is een Cochlear Implantaat

Groetjes, José * zelf CI-gebruiker en aan de andere kant een HA.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”