Even voorstellen, Anneke

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Anneke1961

Even voorstellen, Anneke

Bericht door Anneke1961 » wo 23.01.2013 16:06

Hallo allemaal,

Ik ben Anneke, moeder van 2 zoons. De jongste (20) heeft een zeldzame stofwisselingsziekte. Hij heeft een verstandelijke beperking en is sinds 6 jaar volledig rolstoelgebonden. In 2011 kreeg hij problemen met het horen en zien. Voor het horen zijn we uiteindelijk bij de audioloog in het AMC terecht gekomen. Uit de eerste gehoortest bleek dat hij 25% gehoorverlies had (perceptie).
De audioloog had twijfels over de test en in juni 2012 werd bij hem de gehoortest afgenomen, die ze ook voor baby's op het consultatiebureau gebruiken. Conclusie was, dat zijn oren goed zijn en dat het gehoorverlies werd veroorzaakt door niet goede prikkelverwerking in de hersenstam. Verdere informatie kregen we niet. De problemen die mijn zoon ondervindt is dat hij alles zachter hoort. Zit ik naast hem, dan kan hij mij redelijk verstaan, maar met rumoer op de achtergrond weer niet. De tv moet 8-) harder, voor mij staat hij op 17,voor hem moet het op 42. Ik twijfel erg aan diagnose, vooral omdat ik mijn zoon er niet in herken als ik informatie mbt de prikkelverwerking google. Tevens is in oktober 2012 dat hij nog maar voor 15% kan zien ten gevolge van een oogzenuwafwijking. Is er iemand die mij meer kan vertellen over de prikkelverwerking en wat ik verder eventueel kan ondernemen?

José

Re: Even voorstellen, Anneke

Bericht door José » za 26.01.2013 12:13

Hallo Anneke,

Welkom hier op het forum.
Vervelend wat je zoon heeft.
Ik ken het AMC als een goede KNO/audiologische centrum.
Maar deze reactie had ik van hun niet verwacht, dat ze je met zo weinig informatie naar huis sturen.
Welke gehoortest hebben ze afgenomen? Hebben ze ook de BERA test afgenomen deze is specifiek voor hersenstam en gehoorzenuwen onderzoek.
Om te kijken of de hersenen de prikkels wel ontvangen.
Als dat niet is gedaan, dan zou ik in eerste plaats om deze onderzoek alsnog vragen.
Als daar weer geen bevredigend antwoord uit komt en je hebt nog steeds twijfels, uit deze.
Wordt hier weer niet op gereageerd of niet voldoende naar jou gevoel.
Dan zou ik een second opinion doen.
Want laat je zeker niet weg sturen met onwetendheid.

Succes :cool:

Groetjes, José

Anneke1961

Re: Even voorstellen, Anneke

Bericht door Anneke1961 » zo 03.02.2013 15:49

Hallo Jose,

Sorry voor mijn late reactie, er waren wat problemen met de gezondheid van mijn zoon. Hij heeft in het AMC de standaard gehoortesten gehad en die voor baby's. Hieruit hebben ze de conclusie getrokken dat het gehoorverlies goed is en dat het mogelijk aan de prikkelverwerking vanuit de hersenstam ligt dat hij 25% gehoorverlies heeft. De beratest heeft hij niet gehad. Ik ga zijn internist vragen mijn zoon nogmaals naar de kno arts te verwijzen.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”