Mij even voorstellen, gentamicine-therapie

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Ronny

Mij even voorstellen, gentamicine-therapie

Bericht door Ronny » wo 20.03.2013 09:42

Hoi,
Ik ben Ronny , en heb drie jaar geleden de eerste keer een plotse doofheid gekregen met eerst nog een herstel ,maar het jaar daarna terug met blijvende schade , tinitus en daarna vele vertigo aanvallen, ze volgden elkaar zo snel op dat ik er ondertussen aan ben geopereerd, gentamicine-therapie . Mijn aanvallen blijven nu uit, maar wat ik ondertussen in mijn hoofd voel is niet te beschrijven,deze therapie is nu ongeveer 5 a 6 maand geleden gebeurd en het is net alsof je door mensen ( ook dokters) niet word geloofd . Zijn er nog mensen die deze therapie hebben ondergaan , en er ook last van hebben alhoewel de aanvallen uitblijven?

Meanderette

Re: Mij even voorstellen, gentamicine-therapie

Bericht door Meanderette » wo 20.03.2013 16:34

Hoi Ronny,

welkom hier!

Zelf ben ik 1,5 maand geleden plotsslechthorend geraakt aan een oor, na prednison heb ik geen therapie meer gekregen tot nu toe dus ik kan geen ervaring met je delen. Ik hoop dat er iemand anders hier is die dat wel kan, er zijn hier meer mensen met plotsdoof-plotsslechthorendheid.

Goeds, M

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » wo 20.03.2013 18:26

Ben je al aangesloten bij het ménière forum (zie bovenrand) Ronny? Het zou best kunnen zijn dat je daar meer geestverwanten zal vinden. Plotsdoven gaan als snel naar een CI (en naar het CI-forum) en verdwijnen dan vaak weer in het gewone leven...

José

Bericht door José » za 23.03.2013 21:47

Hallo Ronny,

Welkom hier op het forum. :)

Wat naar allemaal wat je overkomt. En helemaal vervelend als je niet geloofd wordt. :-(

Je schrijft dat je een gentamicine-therapie hebt gevolgd.
Ik moet eerlijk bekenen dat ik eerst niet wist wat dit inhoud en waarvoor bestemd is.
Nu lees ik :
"Deze therapie is geschikt voor patiënten bij wie de ziekte van Ménière slechts in 1 oor zit.
Door inspuiting van Gentamycine in het middenoor worden de trilhaartjes in het evenwichtsorgaan (dat in het oor zit) vernietigd".

Als je de ziekte van Ménière hebt, zijn er misschien ook andere lotgenoten op het > Forum van Ménière, die deze zelfde therapie gevolgd hebben.
Misschien kun je daar eens informeren naar ervaringen.

Ik hoop dat je hier én daar antwoorden zal vinden die je zoekt.
Heel veel succes en sterkte.

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”