Ik ben Renee

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Renee

Ik ben Renee

Bericht door Renee » wo 03.04.2013 10:08

Hoi Allemaal,

Ik ben Renee 33 jaar.
Ik heb al jaren last van mijn gehoor, echter nooit toe willen geven.
3 Jaar terug was ik al bij de kno arts en daar kwam al uit dat ik in aanmerking kwam voor hoorapparaten, ik schrok hiervan ik was nog maar 30 jaar.
Verder had ik al een hele tijd last van duizeligheid en vermoeidheid, eerst dacht ik dat komt omdat ik last heb van overgewicht en slechte conditie. Dit is inmiddels niet meer het geval want ik ben gaan sporten en ben 24 kg afgevallen. De duizeligheid en vermoeidheid bleef, ook vaak last van hoofdpijn en nekklacht. Daarna dacht ik oke ik heb een stress volle baan, inmiddels ook andere baan maar klachten bleven. Zou ik dan door het afvallen vit gebrek hebben. Ik naar huisarts voor controle en bloedtesten hier kwam uit dat alles oke was, op bloeddruk naar die was wat aan de lage kant. Inmiddels is deze ook oke en nog bleven de klachten.
Tot vorige week viel alles op zijn plek. Ik ging weer naar de kno arts voor mijn gehoor, op advies van mijn vorige kno arts ging ik nu naar UMC de Radboud, daar kwam inderdaad wederom dat mijn gehoor terug gegaan was en ik inderdaad in aanmerking kom voor hoorapparaten. Ook werden er testen gedaan en daar werd duidelijk dat mijn evenwichtsorgaan is uitgeschakeld en dat verklaard mijn duizeligheid en vermoeidheid. Ene kant opgelucht nu weet ik waar het vandaan komt, andere kant schrik ik ook wel hiervan en moet ik het een plek geven. Ik krijg nog een evenwichtsonderzoek en krijg een oproep om hoorapparaten aan te laten meten. Inmiddels ben ik nl toch wel eruit dat het verstandig is om deze te gaan gebruiken.

Nu ben ik dus op zoek naar lotgenoten hoe gaan jullie met deze situaties om en eerlijk is eerlijk maak me zorgen om me toekomst.

Groetjes Renee

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Ik ben Renee

Bericht door Forummoderator » vr 05.04.2013 13:20

Welkom Renee op het forum.

Ik kan wel begrijpen dat je moeite had om te accepteren dat je hoortoestellen nodig had. Meestal wordt dat ook geassocieerd met het ouder zijn en als dertig jarige moet je daar voorlopig nog niet aan denken.

Ik kan je niet vertellen hoe het is als je evenwichtsorgaan is uitgeschakeld en weet alleen hoe hoe het is om relatief jong aan de hoortoestellen te moeten. Je weet gelukkig nu wel waar je duizeligheid en de vermoeidheid vandaan komen en ik wens je heel veel sterkte met dit in te passen in je leven.

José

Re: Ik ben Renee

Bericht door José » zo 07.04.2013 09:37

Hallo Renee,

Welkom hier op het forum :)

Jeetje, vervelend allemaal :-(
Maar ik weet van mensen die ook geen werkende evenwichtsorganen hebben, geen last hebben.
Het verschilt dus per persoon.

Ik kan mij wel voorstellen dat je zorgen maakt.
En hopelijk blijft je gehoor verlies stabiel.
Dat zal voor jou een belangrijke graadmeter zijn.

Ik wens jou heel veel succes met het vervolg onderzoek.

En ik hoop dat je hier de antwoorden zult vinden en krijgt die je zoekt.

Groet, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”