Even voorstellen: Jantien

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Jan10

Even voorstellen: Jantien

Bericht door Jan10 » vr 05.04.2013 13:09

Voor het eerst op het forum. Ben al een jaartje lid van de NVVS. Ik heb dat gedaan omdat ik met mijn slechthorendheid steeds meer problemen kreeg. Ik ben 60 jaar, heb een baan in de ICT en werk daarnaast , onbetaald, voor een stichting die een cultureel centrum beheert. Kortom, midden in het leven.
Inmiddels draag ik een kleine 10 jaar hoorteostellen. Wat ik het allerlastigst vind is het onbegrip van "horenden". Oh je hebt gehoorapparaten? Nou dan hoor je toch alles weer. Was het maar waar.
Bij mijn (keten)audicien liep ik tegen de grenzen van hun kunnen op. Dankzij een berichtje in de nieuwsbrief van de NVVS ben ik bij het onafhankelijke Second Opinion terechtgekomen. Ik ben heel bij dat dit soort informatie via de nieuwsbrief te krijgen is. Inmiddels zijn mijn hoortoestellen veel beter afgesteld.
Ik stel mijn hoop daarnaast, en velen met mij, denk ik op de technische ontwikkelingen op de hoortoestellenmarkt. Mijn gehoor gaat nl. steeds verder achteruit.
Ik ben blij met dit lotgenotenforum.
Jantien uit Oudewater

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Even voorstellen: Jantien

Bericht door Forummoderator » vr 05.04.2013 13:14

Welkom Jantien op het forum.

Ik herken dat onbegrip van "horenden" en het is puur onwetendheid dat zij denken dat een hoorapparaat hetzelfde effect heeft als een bril. Ik merk dat ook in mijn omgeving en ik vind dat nog steeds lastig om dat duidelijk te maken.

Ik hoop dat je hier een fijne tijd zult hebben.

José

Re: Even voorstellen: Jantien

Bericht door José » zo 07.04.2013 09:46

Hallo Jantien,

Welkom hier op het forum :)

Leuk dat je een baan hebt bij ICT, dat is wel bijzonder voor iemand met hoortoestellen.
Want vaak heb je te maken met veel elektronische apparaturen om je heen.

Net als vele andere stuiten we als slechthorenden op onbegrip van buitenstaanders.
Die niet begrijpen dat een hoortoestel een hoorhulpmiddel is en geen wonder middel dat je weer 100% kan verstaan.
Want verstaan en horen zijn ook 2 verschillende dingen. Ook dat is moeilijk te begrijpen voor mensen.

Vervelend dat je gehoor achteruit gaat. :-(
De techniek van hoortoestellen gaat inderdaad vooruit.
Maar toch blijft het altijd zoeken naar de juiste toestel voor jou gehoorverlies.

Ik hoop dat jij hier de antwoorden en tips zal vinden die je zoekt.

Groet, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”