even voorstellen: Christina - sudden deafness door virusinfe

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
ChristinaT

even voorstellen: Christina - sudden deafness door virusinfe

Bericht door ChristinaT » zo 23.06.2013 16:41

Dag allemaal, ik ben nieuw hier, dus ik stel me even voor. Christina is mijn zondagse naam, alleen in gebruik in het buitenland, en soms, zoals nu, op forums. Ik ben medisch socioloog qua studie, en heb een eigen onderzoeks- en adviesbureau voor vraaggestuurde zorg. Patiëntenperspectief op de gezondheidszorg is mijn perspectief, ik train cliëntenraden en adviseer 'mensen' (vaak expats) bij hun gang door de Nederlandse gezondheidszorg - die nogal een doolhof is voor véél mensen. Tien jaar geleden werd ik voor het eerst zelf 'patiënt': ik werd getroffen door een aanval van sudden deafness. O.a. omdat ik zelf nogal afwachtte met naar de dokter gaan, maar ook omdat mijn huisarts eerst naar andere oorzaken keek, en vervolgens omdat het een paar maanden duurde voordat ik bij een KNO-arts terecht kom, is toen blijvende schade aan mijn gehoorzenuw ontstaan: ik hoor niet heel best. Maar na 2 jaar hoortoestellen gedragen te hebben werd mijn gehoor beter. Het herstelde zich, zo dat ik al ruim acht jaar 'normaal horend' ben. Dwz: zonder apparaten redde ik me al die jaren prima.
Ik was jaren lid van St. Plotsdoven... eerst uit persoonlijke noodzaak, later uit solidariteit... je bent 'patiëntenbeweging-mens of je bent het niet !'.
Ik heb mezelf alles geleerd over mijn soort sudden deafness (virale oorzaak) wat er , toen, te weten viel, in samenspraak met een lotgenoot, medisch psycholoog, met net zo'n onderzoekersmentaliteit als ik. We wisten toen (9 à 10 jaar geleden) dus ook dat er nog vele onzekerheden bestonden over de behandeling van ons soort sudden deafness. Nu kom ik terug bij de NVVS, bij plotsdoven, om mezelf en lotgenoten opnieuw te (laten) informeren over de stand van zaken rond de (medische) zorg bij virale plotsdoofheid. Want afgelopen april en nu, eind juni 2013, kreeg ik weer aanvallen van sudden deafness. Ik zit er weer midden in dus.

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: even voorstellen: Christina - sudden deafness door virus

Bericht door Forummoderator » zo 23.06.2013 22:38

Welkom op het forum Christina zelf weet ik niet hoe het is om van het ene moment op het andere moment plotsdoof te zijn aangezien ik sedert mijn geboorte al slechthorend bent. Dat je na een paar jaar het gehoor terugkreeg lijkt mij wel een aparte (maar wel positieve ervaring.

Ik hoop dat je de huidige aanvallen van plotselinge doofheid een plekje kunt geven in je leven en ik hoop dat je hier een mede lotgenoot zal vinden met wie je ervaringen kunt uitwisselen.

angstgegner

Re: even voorstellen: Christina - sudden deafness door virus

Bericht door angstgegner » za 18.06.2016 14:48

Ben ook doof geworden aan een kant door een virus. Hoop dat het ooit terugkomt...

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”