nieuw lezer

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Hermanusb

nieuw lezer

Bericht door Hermanusb » za 20.07.2013 09:08

Ook ik zal me even voorstellen want dat is net zo netjes.
herman, 50 jaar en eigenlijk mijn hele leven al slechthorend.

Vanaf dat ik als kind al hoortoestellen heb is het wel steeds minder goed geworden met mijn oren.

Op dit moment zitten de 3 hoogste tonen op het niveau waar ik met rechts niks hoor, en met links met enige moeite nog iets hoor.
Dat betekend dat de klinkers nog een beetje gaan, maar mede klinkers ronduit slecht.
van rood maak ik brood of iets anders wat op ood of oot eindigt.

De laatste 10 jaar had ik apparatuur van hans anders. ( prijs redenen )
Maar ik ben nu toe aan nieuwe stereo's zoals ik ze noem en moest eerst naar de KNO arts en die stuurde me naar het audiologisch centrum.

In mijn situatie waar ik in wisselende omstandigheden moet functioneren is het lastig een apparaat kiezen.
ik zit of in lawaai, of in redelijk stille ruimtes en op andere momenten heb ik vergaderingen met ca 10 personen.

Ik heb een advies van het Audiologisch centrum en daarmee ben ik nu naar beter horen gegaan.

Het moet de phonak naida en dan staat er nog wat achter worden.
de reden?
de bluetooth opties voor telefoneren op het werk.
de microfoon voor de vergaderingen.

En het zou gezien mijn dramatische gehoor momenteel de beste optie zijn.
Ik zal mijn ervaringen hier nog wel delen.

Voor de rest heb ik al een jaar of 3 een ratel in mijn linker oor.
dwz, als ik naar rechts kijk rateld mijn linker oor. ( het lijkt op een boormachine op klop stand ) draai ik ver rateld hij snel draai ik een beetje rateld hij langzaam.
Kijk ik naar links dan iets minder hevig.
Kijk ik recht vooruit geen ratel.

Als ik mijn linker schouder omhoog haal ook dan een ratel links.

Daarnaast merk ik steeds vaker een fluit bij draai bewegingen het lijkt op een piepen van een draaiende deur.

Zelf vermoed ik dat dit vanuit mijn nek/schouders komt maar ik besteed er te weinig aandacht aan omdat ik al tevaak bij een arts zit voor mijn gevoel.

Frits

Re: nieuw lezer

Bericht door Frits » za 20.07.2013 17:55

Welkom op het forum Herman. Het is een heel verhaal.
Maar velen zullen zich er wel in herkennen.

Wat de fluit en ratel betreft, ik denk dat dit tinnitus is.
Tenzij je de oorzaak zou vinden is daar nauwelijks iets
aan te doen.
Niet op letten en zo veel mogelijk negeren. Dat is het
beste dat je kan doen.
Misschien wat fysiotherapie om je nek- en schouderspieren
wat losser te maken? Het is te proberen.

Ik ben heel nieuwsgierig naar je verdere ervaringen.

Sterkte er mee.
Laatst gewijzigd door Frits op zo 21.07.2013 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

TC
Gevorderd
Gevorderd

Re: nieuw lezer

Bericht door TC » zo 21.07.2013 13:39

Dag Herman, welkom op dit forum.

Als ik je voor naam van de forumnaam aftrek houdt ik USB over. Is het toeval of associeer jij je met een usb-stekker? :mrgreen:

Bij de geluiden die je beschrijft komt ook bij mij de term tinnitus op. Bezoek ook eens het Tinnitus & Hyperacusis formen, de link vind je helemaal bovenaan deze pagina naast het logo van de NVVS.

Voor het vergaderen zal de apparatuur een hulpmiddel zijn maar overweeg ook eens om een schrijftolk te gebruiken. De schrijftolk zet de gesproken tekst om in geschreven tekst, werkt heel prettig (eigen ervaring). Het is een drempel waar jij, je baas en je collega's overheen moeten maar dat is het heus waard Herman. En de schrijftolkuren worden voor maximaal 15% van je normale werktijd door het UWV vergoed (zolang dit niet wordt wegbezuinigd).

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”