25 jaar geen goed hoorapparaat

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Sammetje

hoorapparaat en Ménière?

Bericht door Sammetje » ma 24.03.2014 11:08

Sinds 1990 ben ik aan 1 oor plotseling doof geworden. Ik kreeg het predicaat opgeplakt dat ik Ménière zou hebben. Dit alles nadat een K&O-arts vond dat er vocht in mijn oor zat en dat dat er uitgezogen moest worden. Dat ging zéér intensief en lang. Daarna kreeg ik die afschuwelijke draaiduizelingen. Dat heeft een paar jaar geduurd. Nu heb ik daar geen last meer van, maar ondervind wél bijzonder veel last van mijn gehoor. Een andere K&O-arts liet mij weten dat dat onderzoek nooit had mogen gebeuren.
Al die jaren is er voor mij geen goed hoorapparaat gevonden. Heb erg veel last van geluiden, zeker als ik mijn hoortoestel gebruik. Ben nu toch maar weer eens naar een Audiologisch Centrum gegaan. Alles opnieuw ingesteld. Merkwaardig, want daar kon ik alles goed verstaan, zonder die harde klappen en krakende geluiden. Thuis gekomen direct uitgeprobeerd. Maar wat een teleurstelling!! Het hoortoestel werkte nog slechter dan het was. In mijn huis is het erg stil, geen bijgeluiden. Hoe kan dat???????? Door dit alles heb ik een zéér vermoeid hoofd. Kan niet naar theater of concert. Ook v.w.b. communicatie in een groep, is het afzien. Op straat valt het wel mee, maar ik moet niet langs een draaiorgel lopen, of mensen die lopen te schreeuwen (marktkooplui).
Wie heeft deze ervaring ook?

Sammetje

25 jaar geen goed hoorapparaat

Bericht door Sammetje » ma 24.03.2014 17:26

Al eerder had ik mij voorgesteld op een ander forum van deze site. Moet nog even wennen aan alle mogelijkheden.
Ben vrouw 78 jaar, en woon sinds 4 jaar weer in Amsterdam. Ben hier geboren en getogen. Maar heb wel 50 jaar elders gewoond.
In 1990 werd ik plots doof aan mijn rechteroor. Dat is gekomen nadat een K&O-arts dacht dat er vocht in mijn oor zat. Hij heeft toen mijn oor leeg gezogen, wat vervelend/pijnlijk en langdurig was. Direct daarna kreeg ik de zelfde aanvallen als bij Ménière, en ik kreeg toen ook al gauw het etiketje op geplakt dat ik Ménière zou hebben. Wat later kwam ik terecht in het AMC-Amsterdam, bij Prof.Oosterveld (Nu allang met pensioen) en Dr. Kortschot. Zij vond dat ik geen Ménière had, maar wel een totale doofheid rechts. Volgens het AMC had mijn rechter oor nooit leeggezogen mogen worden. Ik kreeg een hoorapparaat voor links. Veel last van druk op rechter oor en fluiten. Ik heb in al die tijd nogal wat hoorapparaten "versleten". Maar steeds overheerst het lawaai waardoor ik niet goed kan verstaan, en een geluid alsof de radio niet goed staat afgesteld. Ook werd mij verteld dat, door die hoor beschadiging, er voor mij geen goed hoortoestel is. Ben nu toch maar weer naar een Audiologisch centrum gegaan. Er is veel bijgesteld, en daar kon ik het e.e.a. goed horen zonder bijgeluiden. Thuis gekomen bleek dat weer anders te zijn. Alles kraakte en piepte nog erger en kan o.a. de TV niet verstaan ondanks de ringleiding. Een groepsgesprek (verjaardag etc.) is niet te volgen. Ik ben, voor communicatie afhankelijk van mijn PC. Een prachtig middel voor doven en slechthorenden.
Wie herkend dit en heeft voor mij mogelijk een idee wat ik nog meer zou kunnen doen?
Vriendelijke groet Sammetje

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”