Ik stel me voor..

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
MissMo
Beginner
Beginner

Ik stel me voor..

Bericht door MissMo » ma 02.06.2014 12:56

Hoi ,
Ik ben Mo, moeder van een zoon van 15 en een dove dochter van 13. gebarentaal en spraakafzien is dus doodnormaal hier thuis. En zo kwam het ook dat mijn eigen gehoorverlies thuis eigenlijk niet opviel. voor de deurbel hebben we de flitsbel en zo nog wat trucjes.
totdat ik aan de opleiding docent Nederlandse gebarentaal begon,.. mn gehoor moest getest, en bij de eerste test in oktober had ik een licht gehoor verlies en begon ik er op te letten. lessen en discussies volgen werd steeds moeilijker. dus nog maar een keer mn gehoor laten testen, en weer was het slechter.
Vervolgens maar naar de KNO arts , en weer testen, en weer slechter.. mn gehoor verlies zit nu op 52 dB , en vrijdag krijg ik mn eerste hoortoestellen.
Morgen MRI scan , want het is toch wel vreemd dat ik in zo n korte tijd zo veel minder ben gaan horen.

grappig is wel, dat ik er dus nu ook achter ben dat het Niet normaal is datje altijd ruis in je oor hebt als of je een schelp tegen je oor houd en naar de zee luisterd.. met dat geluid en een piep viel ik vroeger als kind al in slaap.. luisterend naar de zee stelde ik me dan voor dat ik op een mooi zeiljacht zat. nu is de zee in mn hoofd harder geworden en er is een scherpe fluittoon/piep bij gekomen.. beetje irritant zeilschip is het geworden wat me vooral snachts nog wel eens wakker houdt.

Verder mis ik het geluid van de regen voor dat ik het zie. nu zie ik regen en denk ik ow ja terwijl ik vroeger het geluid van de regen tegen het raam prachtig vond. Zo ook muziek.. ik hoor de melodie , maar om de tekst er ook bij te verstaan.. ja globaal, en anders opzoeken op youtube.. weet ik tenminste ook wat ze zingen :D

En verder baal ik er vreselijk van dat de meeste hoortoestellen stomme kleurtjes hebben , ik had graag een leuke rode gehad. ik voel er nl niks voor om hem te verstoppen, doe ik met mijn bril ook niet!

groetjes Mo

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Ik stel me voor..

Bericht door Forummoderator » ma 02.06.2014 23:12

Het lijkt me lastig om te moeten constateren dat je bepaalde geluiden. zoals het tikken van de regen, niet meer kan horen. Ik zelf ben slechthorend geboren en heb bepaalde geluiden pas leren kennen toen ik als volwassene mijn eerste hoortoestellen kreeg.

Die ruis waar je het over hebt zou wel tinnitus kunnen zijn. Zelf heb ik dat jaren en ik hoor een fietsband leeglopen. De tinnitus geluiden kunnen enorm verschillen per persoon en kunnen je leven aardig verzieken. Zelf heb ik het een plaats kunnen geven en ik weet inmiddels niet beter dat het bij mij hoort. Al kan ik 's nachts wakker van liggen, maar gelukkig is dat meestal niet het geval.

Ik wens je succes vrijdag als je je hoortoestellen krijgt en ik vermoed dat je dan pas echt gaat beseffen want je niet meer hoort. Het zal zeker de eerste tijd erg wennen zijn om aan geluiden te wennen, maar er zal een wereld voor je open gaan.

Helaas zijn de hoortoestellen inderdaad redelijk saai te noemen, al hebben ze tegenwoordig voor kinderen wel gekleurde toestellen in het assortiment.

Ik hoop te horen hoe je de toestellen zal ervaren.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”