Hallo dan

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
majo

Hallo dan

Bericht door majo » wo 30.07.2014 09:10

Hallo allemaal. Ik ben Marjolein, of kortweg Majo.
Sinds ik in 2012 suddendeafness kreeg is mijn gehoor nooit meer helemaal goed geweest. Afgelopen weken toch maar weer naar de KNOarts gegaan. En toen bleek dat ook "mijn goede oor" aan een gehoortoestel toe is.
Kan er niet heel erg van wakker liggen. Ik heb wel meer dan dit voor mijn kiezen gekregen op het gebied van mijn gezondheid.
Maar gezien ik geen idee wat ikheb, wat me te wachten staat enz. dacht ik dat het nuttig zou kunnen zijn hier eens rond te neuzen.
Ik moet me dus gaan verdiepen in de diverse aanbieders van hoortoestellen en kijken wat en of het voor mij het beste werkt.

Verder ben ik diabeet met verschillende complicaties hiervan. Mijn doofheid zou ook goed hiervandaan kunnen komen. Heb op veel plaatsen zenuwproblemen namelijk.

Frits

Re: Hallo dan

Bericht door Frits » wo 30.07.2014 11:26

Tja, diabetes het is wat. Je bent er mooi klaar mee.
Welkom op het forum.

Adviezen over gehoorapparaten ga ik je niet geven.
Ik ben daar niet deskundig genoeg voor.
Wel adviseer ik je om een audiologisch centrum in te
schakelen. Zij hebben geen enkel financieel belang bij
welk apparaat dan ook.
Voor adressen zie www.fenac.nl

Wel een verwijzing van je huisarts of KNO-arts.

Heel veel sterkte.

majo

Bericht door majo » za 02.08.2014 08:09

Dank voor het welkom.

Tja, er zijn ook zoveel hoortoestellen. Het is meer dat ik graag wil weten waar ik op
moet letten bij het uitzoeken.
Maar je kunt dus ook bij een audiologisch centrum voor hoortoestellen kijken? Kijk, dat wist ik dus al niet.
Zal maandag even met de KNOarts bellen voor een verwijzing. Dat ie dat dan niet gelijk geeft.

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door Forummoderator » ma 04.08.2014 12:06

Welkom op het forum.

Ook ik ga je geen advies geven welk hoortoestel het beste bij jou past. Dat zul je zelf in overleg met jouw audiciën moeten doen. Meestal heeft de audiciën daar ook goed zicht op. Mocht je een verwijzing bij het audiologisch centrum krijgen, kan het zijn dat zij een specifiek hoortoestel voor gaan schrijven. Ik kan alleen zeggen neem de tijd tijdens het aanpassen en afstellen, want je er de komende jaren mee moeten doen. Wat ook heel belangrijk is dat je een goed contact hebt met de audiciën want hij/zij zal de aanpassingen aan het toestel moeten doen aan de hand van wat jij aangeeft.

Tja diabetes en gehoorverlies kan inderdaad met elkaar te maken hebben. Zelf heb ik ook deze combinatie maar deze hebben zeer zeker geen verband met elkaar aangezien ik zelf als gevolg van de Rode Hond tijdens de zwangerschap slechthorend ben geboren.

Trudie

Bericht door Trudie » ma 04.08.2014 21:25

Hier staan veel bruikbare tips tussen.
Succes!

http://www.hoorwijzer.nl/downloads/1303 ... oestel.pdf

Snuggertje

Bericht door Snuggertje » di 05.08.2014 09:22

Hoi welkom en veel sterkte!

Één tip: Zoek een zelfstandig audicien uit! Deze hebben vaak meer tijd voor je en ook een grotere keuze in gehoorapparaten.

Succes!

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”