Hallo allemaal, dit ben ik

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Aaltje

Hallo allemaal, dit ben ik

Bericht door Aaltje » wo 18.02.2015 15:14

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik met pensioen, en heb nu tijd om ook aan dit forum deel te nemen. Tot voor kort werkte ik bij een groot Amerikaans bedrijf mee aan geneesmiddelen onderzoek. Ik ben in de farmaceutische industrie begonnen in 1974 en ben er maar 3 jaar uit geweest.

Mijn gehoorproblemen begonnen 40 jaar geleden met perceptieverlies van hoge tonen en een piep die aanhield na een erge verkoudheid. Inmiddels ben ik ernstig slechthorend en heb ik een kakofonie van geluiden in mijn hoofd, het altijd aanwezige gesuis, maar ook de magnetron piep, vogels die kwetteren in de zon, een orgelpijp in de kerk en het verplaatst zich van links naar rechts en terug... ik sta er versteld van dat mijn hoofd zoveel verschillende fantoom geluiden kan produceren... ik hoor het inmiddels wel overal bovenuit, maar kan het nog wel van me afhouden, juist door het toe te staan en te ontleden in deelgeluiden en dan weer los laten..

Door het gehoorverlies ben ik wel aardig geïsoleerd aan het raken, want in gezelschap van meer dan 1 persoon versta ik er al gauw niks meer van, want ik moet liplezen. Heb ook nog geen briljante ideeën hoe dat op te lossen, want mijn botten willen ook niet zo, dus heel actief sporten zit er niet in. En verenigingen zijn al gauw te druk, te veel mensen te veel geluid..

Mijn activiteiten zijn nu bridgen, 1 keer in de week, en naar de fitness, verder ben ik mijn huis aan het opruimen waar zich het nodige in heeft opgestapeld de laatste jaren. ik hou van tuinieren, fotograferen en reizen. Mijn kinderen (grote zoon en dochter) komen zo nu en dan over de vloer. Zoon van bijna 28 heeft van zijn geboorte al een gehoor verlies en nu ook een piep dus het zit in de genen.

Ik woon in Haarlem en hoop dat iemand op dit forum voor mij een tip heeft over een prettige, gedegen audicien (in Kennemerland) die er niet alleen op uit is om mij nieuwe toestellen te verkopen, maar ook verstand heeft van wat te doen bij zeer steil gehoorverlies (van 0 bij 250 Hz naar 50 dB bij 1000 Hz naar 80 dB bij 2000 Hz en >125 dB bij 3000 Hz). Mijn huidige audicien grossiert in eenheidsworst en meent dat je aan de hand van alleen het audiogram alle instellingen kunt doen, hup programmaatje erin en 15 minuten later stond ik buiten, of het broodjes kroket zijn!

Hartelijke groet en dank alvast voor eventuele reacties en tips, Aaltje

Frits

Re: Hallo allemaal, dit ben ik

Bericht door Frits » wo 18.02.2015 20:32

Aaltje heb je al eens gedacht aan een audiologisch centrum?
Zij zijn er in de eerste plaats om jou te helpen. Ze hebben geen
financieel belang bij welk apparaat dan ook.

Voor adressen zie www.fenac.nl

Als je dat al nog niet hebt gedaan dan zou ik dat zeker overwegen

Je hebt wel een verwijzing nodig van je huisarts of KNO-arts.
Maar dat moet geen probleem zijn.

Ik wens je heel veel sterkte.

aroc

Re: Hallo allemaal, dit ben ik

Bericht door aroc » vr 20.02.2015 12:38

Hallo Aaltje,

Ik denk dat Frits volkomen gelijk heeft.
Vraag een verwijzing naar een audiologisch centrum.
Vanuit Haarlem zou dat of LUmc of VUmc zijn.

Groet,
Cora

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”