Martijn met tympanoplastie en atelectase

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

martijn_w

Martijn met tympanoplastie en atelectase

Bericht door martijn_w » vr 11.09.2015 09:43

Beste allen,

Ik ben Martijn, 40, uit Twente. Net als velen van jullie een hele geschiedenis met slechte oren.
Veel buisjes, ontstekingen etc. Ook op latere leeftijd nog om de 2-3 jaar een flinke ontsteking.

Omdat het trommelvlies zo slecht was geworden, heb ik 2 jaar geleden na een flinke ontsteking een nieuw vliesje gekregen. Alles ok tot afgelopen maart: drukkend, vol gevoel in het oor. HA zag een perfect vliesje en neusdruppels gekregen. Uiteindelijk toch weer snel naar dr. Kno en hij kwam tot de conclusie dat het hele trommelvlies in elkaar gezakt was: atelectase door slechte werking BvE. Druppels werkten niet en toen het vliesje kapot geprikt. Erg naar geluid (slurp, krak, zuig) maar effect was positief. Echter niet lang en dus besloten om een buisje te plaatsen. Omdat het vliesje inmiddels meer tegen alle beentjes en andere vliezen vastzat, lukte dat niet.

Besloten om weer een nieuw vliesje te plaatsen maar nu een met kraakbeenversterking. Dat is in juni gedaan. Juli was een redlijk goede maand maar begin augustus toch weer gebeld ivm drukkend gevoel. Weer lichte retractie en ik heb gevraagd om een second opinion. Dat staat inmiddels gepland maar in de tussentijd was de pijn niet meer te houden. Er bleek toch weer een volledige retractie (atelectase) te hebben plaatsgevonden... Besloten om toch met spoed een TVbuisje te plaatsen, onder narcose want det kraakbeen maakt het plaatsen niet makkelijk. Ben nu aan het herstellen en ervaar nog steeds druk in het oor. Ik hoop maar dat dit gewoon wat wondvocht / bloed is. Volgende week inspectie.

Heeft iemand gelijke ervaringen? Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar mogelijkheden voor het aanpakken van de oorzaak. Heeft iemand ervaring met Tubadilatatie? Deze behandeling wordt niet meer vergoed door de verzekering maar lijkt mij wel een oplossing voor mijn probleem.

Ben benieuwd hoe het allemaal weer gaat lopen. Ik heb het helemaal gehad met mijn oor en hoop dat het spoedig weer "normaal" wordt.

Groet en succes met jullie situaties!

Martijn

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”