voorstellen, links volledig doof sinds mn geboorte

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

inkie-1980
Beginner
Beginner

voorstellen, links volledig doof sinds mn geboorte

Bericht door inkie-1980 » zo 20.09.2015 14:07

Hallo,

ik ben 35 jaar en sinds mn geboorte links doof. ze kwamen erachter toen ik 4 was, bij de schooldokter.
het zit hem in de zenuwen, dat ik niet hoor. Alles is verder compleet, maar helaas is er niets aan te doen
Ik heb er nooit veel problemen mee gehad. Ik werk in het onderwijs en dat is wel eens lastig, maar op zich gaat het prima.
drukke verjaardagen en feestjes zijn natuurlijk wel lastig en aan tafel zitten op een verkeerde plek dat werkt ook niet in een restaurant.
De reden dat ik me nu hier aanmeld is het volgende. Een half jaar geleden ben ik saxofoon gaan spelen en ik mag ook mee gaan spelen in het orkest. Alleen dat laatste is heel lastig, merk ik. Ik heb al om een plek gevraagd, waarbij de mensen met dezelfde partij aan mn goede oor zitten, maar het blijft lastig. Ik hoor mezelf niet spelen tussen de andere muzikanten. Daarnaast is zoveel muziek ook heel vermoeiend. Vandaag bedacht ik ,dat ik bij veel / hard omgevingsgeluid , ik mezelf soms ook niet kan horen praten. Herkent iemand dit?
Voorlopig stop ik even met het orkest, omdat het me teveel energie kost. Ik heb ook nog een drukke baan en 2 opgroeiende kinderen. Wie heeft er tips en ervaringen?

groetjes Ingrid

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”