Doof door een virus.

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
angstgegner

Doof door een virus.

Bericht door angstgegner » wo 15.06.2016 13:27

Sinds 1991 heb ik heel veel last gehad van hyperacusis. Dit is ontstaan na het uitspuiten van mijn oren. gedurende vijf jaar heb ik met een open trommelvlies gelopen. In de periode 2007 tot en met 2013 werd het steeds erger. Maar uiteindelijk heb ik het overwonnen. Ik was dan ook Over The Moon but not for long... afgezien van het gehoor heb ik nog tal van andere gezondheidsproblemen waarover ik maar niet verder uit zal wijden.

Zomer 2015 kreeg ik een nieuwe klap te verwerken. Ik had een oorinfectie en de huisarts heeft mij tot twee keer toe oordruppels gegeven. in eerste instantie Bacicoline en daarna een oogdruppel. Naast doofheid had ik ook veel hoofdpijn. Tijdens zijn vakantie heb ik een andere arts geconsulteerd en in de tussentijd had ik ook overleg met de assistentes van de KNO-artsen. Helaas heb je een verwijzing nodig om daar binnen te komen. afgezien daarvan behandelen ze in het ziekenhuis oorinfecties op dezelfde manier. Ik dacht dus dat ik veilig zat. Die huisarts bleef mij maar oordruppels toedienen terwijl die geen genezing boden daar ik een virusinfectie (herpes) had en dus geen bacteriele infectie! Gelukkig ging hij op vakantie en kon ik naar een andere arts. Mijn oor bleek van binnen een grote smurrie te zijn. De vervangende huisarts schreef dringend een verwijsbrief voor een KNO-arts. Nadat deze de infectie verwijderd had bleek er een flink gat in het trommelvlies te zitten. de arts deed nogal bot over dit euvel. Hij schrok er niet van maar ik had natuurlijk in het verleden jarenlang met een open oog rondgelopen. Daarna kreeg ik weer de befaamdeBacicoline oordruppels mee… Ik heb deze dezelfde dag 2 maal toegediend.

Daags erna werd ik duizelig en begon alles in het rond te draaien en ik bleef maar overgeven. Nadat wij tot drie keer! toe de huisartsenpost hadden gebeld werd ik uiteindelijk naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd niets vreemds geconstateerd en de dienstdoende dokter wilde mij terug naar huis sturen! De KNO-arts wilde echter dat ik naar zijn ziekenhuis werd overgebracht. Daar werd ik aan de antibiotica en een water/zoutoplossing gezet. De oorinfectie had het evenwichtsorgaan geinfecteerd en daarom was ik zo duizelig. Ik had last van zware vervorming van geluiden en van suizen, fluit- en pieptonen en bel- en klokgeluiden. Uit de gehoortest kwam naar voren dat ik blijvend doof geworden was. Toen ben ik aan de zwaarste Prednison gezet om de infectie te beteugelen. Na thuiskomst heb ik gebruik moeten maken van een wandelstok… Hopelijk hersteld het evenwicht want dat is mijn grootste zorg… Door de KNO-arts en zijn staf ben ik trouwens heel goed geholpen en daar ben ik dankbaar voor.

Van hoofdpijn, oorsuizen en al die geluiden blijf ik dagelijks veel last houden. Ook heb ik oorpijn in beide oren. Daarnaast slaap ik heel slecht. Het linkeroor raakt overbelast doordat het alle geluiden opvangt. Eindelijk had ik passend vrijwilligerswerk gevonden wat nu niet doorgaat omdat het een gespreksgroep betreft. Een gesprek voeren is heel moeilijk, ik kan het slecht volgen en raak snel vermoeid. Het heeft mij ook veel geld gekost, zowat het hele eigen risico en dat terwijl ik al zo weinig heb. Het ergste is dat ik wederom in een isolement zit… Geestelijk en lichamelijk ben ik helemaal kapot…

gisteren kreeg ik nog een fikse rekening van bijna 300 euro voor een onderzoekje bij een audiologisch centrum. Dit zal ik ook nog even moeten bekostigen net zoals vorig jaar toen ik ook het gehele eigen risico moest betalen.

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Doof door een virus.

Bericht door Forummoderator » wo 15.06.2016 21:06

Welkom op het forum.

Het is jammer dat je problemen hebt gekregen met het gehoor het het evenwichtsorgaan.

De beschrijving van de draaiduizelingen en het slecht functioneren van het evenwichtsorgaan lijken op de symptomen van de ziekte van Ménière wat een chronische aandoening aan het evenwichtsorgaan is.

Misschien kun je ook even kijken op ons [url=http://%20forum.nvvs.nl/forum/meniere/]Ménière forum [/url] . Daar kom je mensen tegen die soortgelijke problemen met het evenwichtsorgaan hebben.

Ik wens je heel veel sterkte

Frits

Re: Doof door een virus.

Bericht door Frits » do 16.06.2016 15:31

Gezien de verschijnselen zou het inderdaad ménière
kunnen zijn. Maar als ik zo de voorgeschiedenis lees
weet ik het allemaal zonet nog niet.

Je schrijft dat je nu in een isolement leeft.
Dat kan ik me voorstellen.
Je zou eens contact op kunnen nemen met het GGMD.
Zie http://www.ggmd.nl

Zij hebben trainingen om te leren omgaan met tinnitus,
hyperacusis en de ziekte van ménière.
Ook over maatschappelijke problemen zoals eenzaamheid
kunnen ze je van advies dienen.

Je moet wel een verwijzing hebben van je KNO- of huisarts.
Het wordt vergoed. Alleen je eigen risico. Maar dat is voor
dit jaar al op denk ik.

Ga dus actie ondernemen. In je eentje thuis blijven kniezen
helpt ook niet.

Heel veel sterkte en succes.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”