Even mij voorstellen

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Polle
Beginner
Beginner

Even mij voorstellen

Bericht door Polle » vr 15.07.2016 14:40

Goedendag allemaal,

Al vanaf mijn geboorte ben ik slechthorend. Ik heb dan ook vanaf jongs af aan hoortoestellen gekregen en gek genoeg kan ik de allereerste dag nog goed herinneren hoe het was om voor het eerst eens echt goed te kunnen horen. Een wereld gaat voor je open. En dat allemaal vanwege die hoortoestellen. Ik zou er niet meer zonder kunnen. Ik draag dan ook de hoortoestellen met veel plezier. Maar er is een periode geweest dat ik zeer maar dan ook zeer teleurgesteld ben geweest in de hoortoestellen. Nu vraag je misschien om wat dat geweest is. Nou de overstap van analoge toestellen wat ik eerst had naar de digitale heeft mij nogal veel tegenslagen opgeleverd. Voor de duidelijkheid de analoge toestellen ervaar ik als zeer prettige toestellen. Helaas zijn de analoge toestellen (met enkele uitzonderingen) niet meer te verkrijgen en ben je verplicht over te stappen naar de digitale. Maar wat nou als je deze toestellen totaal niet aan kunt wennen? Tja dan heb je een zeer groot probleem. Ik zag het eigenlijk zo langzaamaan niet meer zitten. Toch is het gelukt naar al die jaren.

Ik heb me op deze forum ingeschreven om de ervaring van mij te delen met jullie omdat ik heb gemerkt dat meerdere mensen problemen hadden of hebben met digitaal terwijl hij of zij aan analoog gewend zijn geweest. Het heeft jaren geduurd en met getouwtrek en wisselen van audiciens toch het positief weer in kunnen zien.

Ik ben inmiddels 27 jaar oud en vind het zeer belangrijk dat de geluiden zo natuurlijk mogelijk blijven. Spraak moet goed verstaanbaar zijn en ik ben een echte muziekliefhebber. Ofwel een zeer nauwkeurige persoon als het om geluid gaat. Ik hoop dat ik jullie kan helpen om mijn ervaringen te delen. Bij vragen hoor ik het graag.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”