Sudden Deafness, graag contact met ervaringsdeskundigen

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Stephanie36
Beginner
Beginner

Sudden Deafness, graag contact met ervaringsdeskundigen

Bericht door Stephanie36 » ma 16.09.2019 17:05

Hallo,

Graag stel ik me even voor.
Ik ben Stephanie, moeder van 2 jonge kinderen, 36 jaar oud en sinds een week sudden deaf.

Maandag begon het met een gevoel van water in mijn oor. Donderdag ochtend naar de huisarts en donderdag avond aan de prednison.
Vanmiddag bij de KNO-arts geweest in het Sint Antonius in Nieuwegein, die een bevestiging heeft gegeven op wat de huisarts al dacht.

Nu was deze kno-arts een nogal koele kikker die precies 10 minuten met me heeft gesproken.
De boodschap 100% doof aan 1 oor en echt niets meer aan te doen, had ze in mijn ogen iets vriendelijker en met meer geduld en aandacht mogen brengen.

Over 2 maanden volgt nog een MRI-scan en ze heeft me aangegeven dat ik het beste even kan googlen op BAHA en CROS.

Ik heb haar aangegeven dat ik graag een verwijzing wil naar een audiologisch centrum. Maar daar zag ze geen aanleiding toe: "dan moet je wel iets hebben om mee te kunnen werken en dat heb ik niet meer".

Ben het er daar niet mee eens. Dus ik zou wel graag een second opinion willen hebben.

Dus mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen op dit forum:
- Welke KNO-arts zou ik het beste kunnen raadplegen voor een second opinion. Ik heb in de afgelopen dagen ergens iets gelezen over een holistische kno-arts...?
- Heeft er iemand ervaring met een audiologisch centrum ook al hoor je niets meer aan 1 kant. Is dat dan toch nuttig?
- Heeft er iemand in het alternatieve circuit een goed idee, werkt bijvoorbeeld acupunctuur of iets anders?
- Ik lees dingen over een bloedonderzoek, dat was volgens de dokter niet nodig. Hebben jullie hier andere ervaringen mee?
- Hebben jullie ervaring met BAHA of CROS

Ik ben nog helemaal niet van plan dit alles naast me neer te leggen. Al ga ik wel heel bewust en met aandacht mijn verdriet aan en begin aan de acceptatie van de nieuwe situatie.

Ik hoop dat iemand zal reageren en zal ook reacties plaatsen op oude berichten. Hopelijk ontstaat er contact.

Groeten,
Stephanie

Jeanette
Beginner
Beginner

Re: Sudden Deafness, graag contact met ervaringsdeskundigen

Bericht door Jeanette » vr 04.10.2019 09:09

Hoi hoi,
Je kan bij de huisarts een seconde opinion aanvragen.
Wel vervelend dat je zo'n botte arts zonder emphatisch vermogen had!
Ik heb hele goede ervaring bij het audiologische centrum, ze namen alle tijd en ook was er tijd genomen om alles uit te leggen en mijn vragen te beantwoorden.
Wachttijd was wel lang 7 weken.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”