otovent

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

kwartel
Beginner
Beginner

otovent

Bericht door kwartel » wo 05.02.2020 02:38

Goedendag, ik ben Rob en 57 jaar

Eind 2017 begon voor mij de ellende van een niet goed functionerend linker oor. Normaal ga ik 1 a 2 x in het jaar naar de huisarts om het door te laten spuiten en dan kon ik er weer een tijdje tegen. Tot dus die x in November 2017 . Zelfde procedure, uitspuiten maar nu merkte ik niet gelijk resultaat ook niet na een paar dagen. Dus weer terug naar de huisarts die je weer afscheept met eerst oordruppels, neusspray etc. Na een paar maanden en wat gehoortesten, kreeg ik eindelijk groen licht om een kno-arts te consulteren. Deze constateerde dat mn linker trommelvlies er wat vreemd uitzag en dat daar waarschijnlijk vocht achter zit wat dan weer het gehoor belemmerd.
In 2014 had ik zo'n zelfde geval en toen ging het na een half jaar gelukkig weg. Maar nu liep ik er al dik een jaar mee en hebben we besloten om buisjes te plaatsen. 2 stuks want de laatste dagen begon mijn rechter ook te protesteren en hoorde ik op de dag van de operatie bijna niets meer.
Als lesgevend en uitvoerend muziekant behoorlijk lastig kan ik u zeggen..

Na dit lange verhaal mijn vragen aan ervaringdeskundigen,

Is het normaal dat je een week na de operatie nog steeds de lage tonen slecht hoort (alles komt bij mij binnen als een goedkoop transistorradiootje)...en komt dat weer goed als die buisjes er uiteindelijk uitvallen?
En dan nog een vraag heeft iemand ervaring met otovent, gedoe met een ballonnetje wat wel t ei van columbus lijkt te zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”