even voorstellen Annette

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
annette

even voorstellen Annette

Bericht door annette » ma 17.09.2007 02:43

Hallo allemaal

Ik ben Annette, 49 jaar. Sinds mijn jonge jaren heb ik al oorklachten. Eerst gehoorgang ontstekingen en vanaf mijn 17e vele middenoorontstekingen. Ik heb tientallen parasyntheses gehad en doorscheuren van het trommelvlies.

Een paar weken geleden zijn er aan beide oren buisjes ingebracht. Volgens de gehoortest hoor ik goed maar de praktijk is anders. Het linker oor suist en alle geluiden klinken "blikkig" (kan er geen ander woord voor vinden, het klinkt alsof mensen in een blikje praten).

Ik zou graag in contact komen met anderen die dit hebben of anders mensen die me kunnen vertellen waar ik hiermee terecht kan.

Alvast bedankt

José

Bericht door José » ma 17.09.2007 07:12

Hallo Annette,

Welkom hier op het forum :D

Goh, wat vervelend dat je vele oorontstekingen hebt gehad. :-(

Ik hoop voor jou dat straks je geluiden beter gaan klinken, zoals je gewend was.

Ik hoop dat hier andere lotgenoten jou kunnen helpen met vragen.
Hou ons op de hoogte :cool:

Groetjes, José
Laatst gewijzigd door José op vr 21.09.2007 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

anita.van.b

Re: even voorstellen

Bericht door anita.van.b » ma 17.09.2007 21:05

annette schreef: Ik heb tientallen parasyntheses gehad en doorscheuren van het trommelvlies.

Een paar weken geleden zijn er aan beide oren buisjes ingebracht. Volgens de gehoortest hoor ik goed maar de praktijk is anders. Het linker oor suist en alle geluiden klinken "blikkig" (kan er geen ander woord voor vinden, het klinkt alsof mensen in een blikje praten).

Ik zou graag in contact komen met anderen die dit hebben of anders mensen die me kunnen vertellen waar ik hiermee terecht kan.

Alvast bedankt
Wat zijn parasyntheses??

Wat ik herken'in je verhaal is dat de dagelijkse praktijk mbt verstaan anders is dan wat de mensen van het audiogram zeggen.
Ooit is er bij mij een 'spraakverstaan in ruis' test afgenomen bij een audiologisch centrum. Degene die dat deed heeft uiteindelijk ook mijn hoortoestel wat anders afgesteld. Dat heeft duidelijk geholpen.
Mogelijk is het zinnig contact op te nemen met een audiologisch centrum, je moet wel een verwijzing hebben van de huisarts geloof ik.....
Heb je overigens hoortoestellen of andere hulpmiddelen nodig?
Of red je het zo wel (of soms eigenlijk net niet?)

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”