He hoi, Arjan hier.

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
A_A

He hoi, Arjan hier.

Bericht door A_A » za 24.11.2007 23:08

Hallo, ik ben Arjan Andriessen. 35 Jaar en sinds 23-11 voorzien van een hoorschroef.

Op mijn 12e ben ik voor het eerst geopereerd aan mijn rechter oor vanwegen een rotsbeen ontsteking. Dit is herhaald toen ik 14 was. Toen ik 20 werd is mijn rechteroor weer open gehaald en is er een opening gemaakt naast mijn trommelvlies zodat de opening "lekker kon luchten" .
Door deze operaties hoor ik rechts vrij weinig.

Tot een jaar geleden eigenwijs genoeg om dat zo te laten. Maar een jaar geleden toch de stap gezet om er iets aan te doen. Via het audiologisch centrum in Zwolle een baha geprobeerd op aanraden van de kno arts. Wat een verschil, ik hoorde rechts weer wat. Vol goede moed naar Groningen daar getest en ja zo'n baha was een goed idee voor mij.

Toen een afwijzing van de verzekering, Meneer Andriessen u hoort links nog perfect u krijgt het niet vergoed. Ja maar ehh hallo ik hoor rechts zo goed als niks en met een baha wel. Tja vervelend maar dat zijn de regels. Toen een maandje of wat geleden ziekenhuis groningen: wij betalen het als u als studie object wil dienen. Ok geen punt kijk mee terwijl ik m'n toestel krijg.

Afgelopen vrijdag m'n schroef gekregen! ik zag er goed tegen op maar zo als het nu lijkt valt het best mee. Ik zie er nu uit als calimero m'n hoofd in een groot wit verband :-)

Maar het is gedaan onder totale narcose, heb er niks van gemerkt. Pijn doet het nog steeds niet.

Donderdag terug om de hechtingen er uit te laten halen.

Daarna hopelijk niet veel later het hoor toestel, waar ik erg naar uit kijk!

Ik hoop hier mensen te vinden die in de zelfde situatie zitten. Ik baal er erg van dat de verzekering een beetje het idee heeft: als je nog een goed oor hebt moet je niet zeuren. Ik snap absoluut dat 2 slechte oren een groter probleem is dan 1 oor, maar toch.

José

Bericht door José » zo 25.11.2007 10:24

Hallo Arjan,

Welkom hier op het Forum :D

Ik ben heel blij dat je nu geholpen bent aan een BAHA :D
en fijn dat alles goed is gegaan afgelopen vrijdag :cool:

En fijn dat je ziekenhuis in Groningen je een reikende hand hebben aangeboden om jou als Studie-patiënt aan te nemen. Top :gg2:
Je voelt je al goed genoeg om achter de pc te zitten :D want zo'n operatie is niet niks.

Jou vraag over de verzekering waarom ze het niet willen vergoeden? Is bekend, het is inderdaad een raar gewaarwoording dat de verzekering voor jou bepaald of jij met 1 oor genoeg hoort, terwijl de audigram toch anders wijst. Maar.. zoals je al schreef ze hebben een aantal voorwaarden opgesteld wanneer er iemand wel of niet verzekerd wordt.

Naar mijn mening moeten ze die gauw bijstellen. :-(

Omdat dit forum een Algemeen forum is zullen er niet veel BAHA-of CI-dragers zijn. Maar misschien wel de ervaring hebben met een soortgelijke verzekeringskwestie.

Wil je echt ervaringen en informatie vragen die rondom BAHA en/of CI dragers te maken hebben . Verwijs ik je graag door naar de volgende 2 forums:

http://www.ci-amsterdam.com/forum

of

http://www.opciweb.nl/forum

Groetjes, José

José

Bericht door José » ma 14.07.2008 12:42

Hallo Arjan,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag :D
Ik wens je een hele fijne verjaardag vandaag :cool:

En hoe gaat het nu met je? En met je BAHA?

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”