Eric is de naam

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Tuckson

Eric is de naam

Bericht door Tuckson » ma 21.01.2008 16:13

Hai,

Zoals het onderwerp al aangeeft ben ik naamloos geboren, maar hebben mijn ouders dat heel snel verholpen door het etiket Eric op me te plakken. En zo is het gebleven tot vandaag de dag toe.

Inmiddels 36 jaar jong, draag ik zelf hoortoestellen sinds ik 5 was. Ik heb een matig tot behoorlijk hoorverlies, n.a.w. aangeboren en erfelijk. Dit laatste is inmiddels vrijwel zeker aangezien mijn jongste spruit van 4 maanden nu ook geconfronteerd wordt met gehoorverlies. Gek genoeg zorgt dat er ondanks je eigen ervaring toch voor dat het wereldje wat je kende weer even wordt opgeschudt.

Momenteel zijn er op gehoordgebied 2 onderwerpen die me erg bezighouden. Enerzijds natuurlijk mijn zoontje en anderszijds mijn afkeer van digitale hoortoestellen.

Ik hoop hier op een forum terecht te zijn gekomen waar wat activiteit is, want het zou prettig zijn eens met wat gelijkgestemden te kunnen bomen over "ons" wereldje.

José

Bericht door José » ma 21.01.2008 17:38

Hallo Erik,

Welkom hier op het forum :D

Nou, ik ben blij dat je ouders jou een mooie naam Erik hebben gegeven, want dat is beter dan naamloos te zijn :cool:

Je schrijft dat je naar alle waarschijnlijkheid een aangeboren en erfelijk gehooraandoening hebt. Omdat je zoontje nu ook slechthorend blijkt te zijn. Ik kan mij voorstellen dat je nu even een beetje wakker geschud bent, dat je slechthorend bent. Dat betekent wel dat jij zelf nooit een probleem van hebt gemaakt dat je slechthorend bent. En dat is natuurlijk mooi.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je een 'afkeer' hebt van een digitaal hoortoestel. Ik heb zelf destijds na dat mijn eigen analoog hoortoestel merk niet meer te leveren was en "moest" ik ook over op een digitaal hoortoestel. Ook ik was daar geen voorstander van, deels omdat ik zo gewend was aan mijn vertrouwde merk en analoog toestel en altijd al zo veel moeite heb aan het wennen aan een nieuw toestel.

Uiteindelijk heb ik een digitaal toestel en heeft heel lang geduurd voor dat ik er aan gewend was. Maar nu weet ik het niet beter en ben ik tevreden.

Overigens heeft een digitaal toestel (bij de meeste merken ) de mogelijkheid om het ook als een Analoog toestel af te stellen.
Dus dan worden alle "toeters en bellen" achter wegen gelaten.

Ik hoop dat met je zoontje alles goed gaat komen (door middel van de juiste hulpmiddel). :cool:

Groetjes, José

Tuckson

Bericht door Tuckson » ma 21.01.2008 18:18

Hai,

Om eerlijk te zijn, ik werk in de ict, dus ik heb geen afkeer van digitaal an sich hoor :D . Integendeel.

Maar ik merk wel dat je voor het krijgen van al die toeters en bellen behoorlijk inlevert aan geluidskwaliteit.

Bovendien stuit het mij tegen de borst om een digitaal toestel aan te schaffen wat 2x zo dur is en dan vervolgens dit af te regelen als een toestel wat maar de helft zou hoeven kosten.

José

Bericht door José » ma 21.01.2008 18:44

Hoi Erik,

O, wat leuk dat je in de ICT werkt. :D

Ik moet je gelijk geven dat een digitaal toestel inderdaad duur kan zijn.
Zeker als je bijvoorbeeld 2 moet aanschaffen. En is het een zeer dure uitgaven. :-(

Er zijn veel merken, waarvan ook digitale toestellen zitten die niet zo duur (hoeven te) zijn (en ook geen afstandbedieningen er voor hoeft te hebben.)
En het ligt er ook aan hoeveel gehoorverlies je hebt en in welke frequentie je gehoorverlies hebt. Want elke merk heeft zijn specifieke mogelijkheden voor diverse gehoorverliezen.

Over het algemeen wil een audicien jou een bepaalde type of merk aanbieden. Maar jij kan natuurlijk ook vragen of er alternatieven toestellen zijn en vraag naar de prijzen. En vraag welke toestellen bijvoorbeeld in het zorgverzekeringspakket zit. ( Welke zorgverzekeraar, hoeveel sterren je moet hebben ect.) Want ook daar zit - helaas - een verschil in. Je zou denken dat ze overal het zelfde regels handhaven, maar dat is niet altijd het geval. :snif:

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”