kennismaken Miep

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
miep

kennismaken Miep

Bericht door miep » wo 23.04.2008 21:41

Hoi,

Ik ben Miep, 35 jaar oud, geef part-time les in het basisonderwijs groep 8. Vanwege mijn gehoor (ongeveer 60 db verlies) is dat behoorlijk zwaar. Daarnaast ben ik ook clown.

José

Bericht door José » wo 23.04.2008 21:46

Hallo Miep,

Welkom hier op het forum :D

Wat leuk dat je les geeft aan groep 8 :cool:
Dat zal soms met je gehoorverlies best wel eens moeilijk zijn om in zo'n drukke klas dingen goed te horen of volgen.

Draag je een hoortoestel? En welke heb je?

En wat leuk dat je ook 'clown' bent, en hier gebruiken wij ook een soort 'clowntjes' zo als deze emoticons>> :D :oups: :ohno: en nog veel meer.

Groetjes, José

miep

Re: kennismaken Miep

Bericht door miep » wo 23.04.2008 22:23

miep schreef:Hoi,

Ik ben Miep, 35 jaar oud, geef part-time les in het basisonderwijs groep 8. Vanwege mijn gehoor (ongeveer 60 db verlies) is dat behoorlijk zwaar. Daarnaast ben ik ook clown.
Hoi Jose,

Eerlijk gezegd: volgens mij een phonix. Maar ik mag dit jaar weer nieuwe. Ik heb echt problemen voor de groep. Ik hoor goede antwoorden als fout e.d. Ook vergaderen is vragen om handen laag te houden.. gelukkig heb ik super gave collega's. Wel ben ik bang voor de toekomst. Ik heb hulp nodig en zoek heel hard. Ik volg nu een cursus spraakafzien. Ook heb ik contact gezocht met Effatha om te kijken of ik daar misschien werk kan vinden.

Hopelijk vind ik lotgenoten hier.

Hartelijke groet,

Miep

Rosy

Bericht door Rosy » do 24.04.2008 20:28

Hoi Miep!

Hartelijk welkom!!

Het lijkt mij inderdaad erg zwaar om voor een groep te staan met dat gehoorverlies! Iets vertellen is niet lastig; maar inderdaad om mee te krijgen wat iedereen tegen je zegt! De kinderen zijn al groter in groep 8 maar toch.

Ben je altijd slechthorend geweest?

Je schrijft dat je clown bent. Net zo iets als cliniclown?

Heb je baat bij de cursus spraakafzien?

Wil je werk zoeken bij Effatha? Om daar les te geven?

Ben zelf slechthorend geworden op late leeftijd (test nu nieuwe (2e) hoorapparaatjes). Mijn gehoor is laatste jaar achteruit gegaan en ik merk dat het vaak erg lastig is met spraakverstaan. Misschien ga ik ook cursus volgen (als ik het beetje rustiger heb ;-) ). Eerst toestellen goed afgesteld zien te krijgen en dan de volgende stap.

Je schrijft dat je bang bent voor de toekomst en dat kan ik mij goed voorstellen. Je merkt dat lesgeven niet meer goed gaat..... en wat nu. Ik hoop dat je snel ondersteuning krijgt, zodat je wat vertrouwen krijgt in de toekomst!!

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”