Airam

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Airam

Airam

Bericht door Airam » wo 13.08.2008 17:53

Even kort voorstellen, wel zo vriendelijk. Mijn naam is Airam, draai het om en dan heb je een van m'n gewone namen ;)
Ben 21 en vanaf m'n geboorte al slechthorend (matig tot zwaar, afhankelijk van de frequentie, dieptepunt op de 1KHz), met een audiogram waar toentertijd niet zoveel mee gedaan kon worden. Ik heb altijd regulier onderwijs gevolgd, gymnasium gedaan en begin in september met m'n co-schappen. Door de steun van m'n familie heb ik geleerd om niet op te geven en hebben ze me opgevoed net als ieder ander. Door vele manieren van aanpassen heb ik geleerd me goed staande te houden, alhoewel het vaak met vallen en opstaan gepaard ging. Nu m'n co-schappen voor de deur staan ben ik toch maar weer een keer naar de KNO-arts geweest om te vragen of het met de huidige technologie wel mogelijk is. Dat antwoord was positief en zodoende ben ik vanochtend bij een audicien terecht gekomen die me advies heeft gegeven, waarop ik hoortoestellen besteld heb voor de eerste proefperiode. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het zal zijn en of het allemaal goed helpt.
Dit forum ontdekt toen ik wat aan het sneupen was over ervaringen van anderen.

Een lang verhaal, excuses :$

Rosy

Bericht door Rosy » wo 13.08.2008 20:04

Hallo Airam,

Erg spannend hoor, de 1e keer hoortoestellen!
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen..... zeker omdat je het tot nu toe zonder hebt gered.
Het lijkt me overigens best zwaar om dit tegelijkertijd met je co-schappen te doen.

In ieder geval veel succes met proberen en ik hoop dat de toestellen meerwaarde voor je hebben! :cool:

Airam

Bericht door Airam » wo 13.08.2008 20:45

Had het liever gehad dat het allemaal wat sneller geregeld kon, dat ik nu al aan het testen was (heeft van huisartsbezoek tot bezoek kno arts al zo'n vier maanden geduurd :|).
Zit de eerste vijf/zes weken van het studiejaar nog in het trainingscentrum, dus hoop ik zo wat meer kan wennen.

dankjewel iig :)

José

Bericht door José » wo 13.08.2008 22:26

Hallo Airam,

Welkom op het forum :D
En leuk gevonden van je nicknaam :cool:

Nou, jou slechthorendheid heeft niet je studie in de weg gestaan, knap hoor dat je zo ver bent gekomen. Natuurlijk zoals je al schrijft, door je eigen doorzettingsvermogen, vele steun van je familie.

Maar wat goed van jou dat je naar de KNO-arts bent gegaan en nu hoortoestellen krijgt.

Het zal zeker wennen zijn en onwennig zijn met het leren van nieuwe 'geluiden' en ik hoop voor jou dat je net een beetje gewend bent als je begint met je co-schappen. Heel veel succes er mee :cool:

En je mag een lang verhaal schrijven hoor, daar is deze forum voor om je ervaringen te delen. Dus hou ons op de hoogte. :)

Groetjes, José

Sonja

Bericht door Sonja » do 14.08.2008 00:16

Hallo, welkom hier!! :cool:

Super, hier word ik nou helemaal blij van..
Dat er zoveel slechthorende mensen zijn, die zo gemotiveerd en doorzettingsvermogen hebben..

Neemt niet weg, dat k het onwijs knap vind van je dat je met je slechthorendheid co schappen gaat doen...

Laat je straks weten hoe het gaat, en welke problemen jij tegen aan loopt??Laat je weten of heb je al gezegd dat je slechthorend bent??

succes, en we hopen meer van je te horen hier op het forum :D

Airam

Bericht door Airam » do 14.08.2008 10:59

Dank voor het hartelijke welkom :)

Heb idd al aangekaart dat ik slechthorend ben, of iig, bij de coördinator van volgend jaar (zal het zelf tzt bij de afdelingen waar ik co-schappen loop aan moeten kaarten), cardioloog die dingen begeleid weet het ook al omdat ik langs ben geweest voor informatie over speciale stethoscopen.

Zal hier als het lukt wel even af en toe posten waar ik tegenaan loop, wat er goed gaat ed.

José

Bericht door José » wo 17.06.2009 09:09

HOi Maria,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag :cool:
Ik wens je een hele fijne dag vandaag. :)

Hoe gaat het verder met jou?

Groetjes, José

Airam

Bericht door Airam » wo 01.07.2009 12:32

Door de mail over het topic "taboe op hoortoestellen" weer hier terecht gekomen. Ben het stomweg uit het oog verloren, en dat terwijl ik me toch wel met een reden aangemeld had. Mijn excuses daarvoor - zal eens zien of ik weer eens kan posten.

Wat mezelf en mijn gehoor betreft - zit nu bijna aan het einde van m'n vierde jaar. Heb nu twee mooie hoortoestellen (widex inteo - wel twee verschillenden) die prima functioneren. Het was de eerste dagen ontzettend wennen, maar al vrij snel werd het gewoon voor me. Heb ook geen ander toestel meer uitgeprobeerd: dezen zaten perfect, amper bijgeluiden, goed instelbaar. Ik had niet zoveel zin meer om verder te zoeken terwijl ik goeden gevonden had.

Daarnaast heb ik ook een elektronisch versterkte stethoscoop. Is nog steeds ontzettend wennen (nog niet zo vaak gebruikt), en wat lastiger te hanteren dan een gewone. Grote nadeel bij het beluisteren van de patiënten (hart, buik, longen, maar ook de bloeddruk), is dat ik er meer tijd voor nodig heb dan ik zou willen: eerst de hoortoestellen uit, dan stethoscoop in en aanzetten, dan rustig de tijd nemen om te luisteren (en te vertrouwen op m'n gehoor), en dan de toestellen weer in. Dat is dus iets waar ik mee om zou moeten leren gaan.

Verder sta ik er echt verbaasd van hoe goed ik me heb weten te redden de 21 jaar ervoor zonder toestellen, het is zo'n verschil. Maar ik ben ontzettend blij dat ik ze nu heb. Heb alleen nog maar positieve reacties gehad, en sommige mensen merken het niet eens. Uiteraard zijn er nog wel dingen die ik mis, en ik besef dat het gehoor nooit zo mooi zal zijn als iemand met een natuurlijk gehoor, maar ik ben erg dankbaar voor deze dingen.

José

Bericht door José » wo 01.07.2009 13:48

Hoi Maria,

Fijn dat het allemaal zo goed gaat. :cool:

Ondanks de het nog met je hoortoestellen te behelpen is en m.n. in je werk met de elec. stethoscoop - wat ik trouwens een geweldige uitvinding vind- toch je beroep kunt uitoefenen. :D

Ook ik denk dat het een kwestie is van wennen en handigheid. Straks ben je er zo ervaren mee dat het een automatisme gaat worden. :)
Het heeft gewoon even zijn tijd nodig.

En ik denk dat jou mede collega's ook wel tegen dingen aanlopen waarbij ze moeite zullen hebben met het beluisteren van de patiënten. Er wordt niet voor niets gevraagd of men even stil wil zijn :)

Want het blijft natuurlijk zacht klinken en een nauwkeurig werkje om een goede diagnose te kunnen stellen.

Ik wens je een hele fijne dag nog.

Groetjes, José

Asiés

Bericht door Asiés » wo 30.09.2009 13:19

Hallo Airam!

Ik ben een 22 jarige geneeskunde student en ik sta ook op het punt om m'n co-schappen te gaan lopen.
Goed om te lezen dat het goed gaat bij jou. Trouwens heb jij een Lithmann?
Ikzelf vroeg me af of je ook stethoscopen hebt met headphone.
Dat zou voor mij persoonlijk echt ideaal zijn gezien m'n gehoorapparaten aan m'n oren vastgeschroefd zitten als het ware...

Groetjes Asi és

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”