hallo

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
marina

hallo

Bericht door marina » vr 19.09.2008 22:00

ik ben 43 jaar, sinds 5 jaar slechthorend aan het rechteroor, waarvoor ik een hoortoestel kreeg ( widex b2 cic ; moet toch wennen aan het idee slechthorend te zijn en zo is dat niet zichtbaar!!) sinds drie jaar is er een zelfde toestel voor het linkeroor bijgekomen. Sindsdien gaat het gehoor hard achteruit. Momenteel op 75db links op 2000 Hz ( diepste dip) en ongeveer 70db rechts bij 500 Hz ( diepste) CIC is dus niet echt meer geschikt, merk nu ze harder staan dat het niet echt prettig meer aandoet.
voordat ik dit forum bekeken had was ik me niet echt bewust van de ernst van het gehoorverlies. Zie hier veel herkenbare dingen ( erg prettig om ervaringen te lezen) Weet natuurlijk best wel dat ik zonder toestellen gewoon niets meer versta, maar de ernst is nog niet echt doorgedrongen.
binnenkort ga ik achter het oor toestellen uit proberen, maar heb eerst een verwijzing gevraagd voor een audiologisch centrum. Moet hier nog bericht van krijgen. Ik hoop op dit forum nog veel ervaringen te lezen en hier een hoop wijzer van te worden.

José

Bericht door José » za 20.09.2008 00:12

Hallo Marina,

Hartelijk Welkom hier op het forum :D

Tja, dat is heel vervelend als je zo plotseling slechter gaat horen. En vooral nu in eens zo hard. :-(

Je hebt gelukkig lange tijd met een CIC kunnen doen, maar gelukkig zijn de AHO ( achter het oor) toestellen ook heel hip en mooi maar vooral ook vrij klein.

Ik hoop dat je hier de nodige informatie vind en met andere de ervaringen kan wisselen.

Stel gerust vragen er is altijd wel iemand die daar zo goed mogelijk een antwoord op kan geven.

Een heel fijn weekend. :cool:

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”