Ook ik ben nieuw

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
johnny

Ook ik ben nieuw

Bericht door johnny » ma 22.09.2008 17:44

Hallo allemaal,

Ik ben Johnny van Hemert 36 lentes jong en getrouwd.
Inmiddels al een jaar of 10 spraakhardhorend wat nu toch wel ernstige vorm aan gaat nemen .
Ook gebruik ik hoortoestellen aan beide kanten, maar die liggen meer bij de fabriek voor schoonmaak, dan ik ze gebruik.
Vanwege mijn beroep (huisschilder) zijn ze meer stuk dan werkend ,Ivm zeer fijn stof.
Omdat er nu eindelijk hoortoestellen zijn die daar wel tegen kunnen wilde ik die ook hebben, helaas kosten ze als eigen bijdrage iets meer dan 3000 euro .
Helaas krijg je maar een x bedrag van de ziekte kosten wat dus een probleem geeft.
Ik hoop hier meer informatie te kunnen krijgen om het toch voor elkaar te krijgen .
Ik voel me gewoon als werkende gediscrimineerd,zo bedag kan ik gewoon niet op hoesten.
Mvgr

Johnny van Hemert

José

Bericht door José » ma 22.09.2008 22:26

Hallo Johnny,

Hartelijk Welkom hier op het forum :D

Dat is heel lastig dat je toestellen vaak bij de fabrikant ligt. :-(

Maar nu heb je dus hoortoestellen gevonden die meer geschikt zijn voor je beroep. Tja, dan heb weer die hoge eigen bijdrage balen :evil:

Je zou brief kunnen schrijven aan de zorgverzekeraar waarin je verhaal onderbouwd waarom jij deze toestellen nodig hebt en een verzoek in dient voor een hogere bijdrage van de zorgverzekeraar.

Of dat jou baas misschien mee kan betalen als werkgevers bijdrage via ABWZ of UWV ( dat is een potje voor speciale voorzieningen waarin de werkgever de werknemer ten behoeve het beter functioneren van werk een bijdrage kan betalen. )

Voor nog meer info. Kun je hier over lezen: `Ik heb wat, krijg ik ook wat?`

en hier een ervaringsverhaal:Vergoeding hoortoestellen via UWV?

En op de Site HOORWIJZER kun je ook heel veel info. vinden.

Misschien hebben andere mensen net als jij zo'n ervaring gehad, en kunnen jou meer tips hierover geven.

Heel veel succes :cool:

Groetjes, José

Rosy

Bericht door Rosy » ma 29.09.2008 12:07

Hallo Johnny,

Fijn dat er toestellen bestaan die tegen het fijnstof kunnen, dat met jou beroep gepaard gaat! Maar 3000 euro eigen bijdrage is erg veel!

Onlangs heb ik ook zo'n dure toestellen gekocht. Na de bijdrage van de verzekering moest ik 2800 euro bijbetalen. Maar ik heb een positieve reactie gekregen op de aanvraag bij het UWV!!! Ik krijg 700 euro per toestel vergoed. Als ik dat terug heb gekregen heb ik uiteindelijk "maar" 1400 euro betaald.

Wellicht heb jij daar ook recht op?! Of ben je een zelfstandige? Ik weet niet of het voor een zelfstandige hetzelfde is. Maar ik zou het zowiezo proberen! Aanvraagformulier kun je van UWV-site downloaden.

Succes met je nieuwe toestellen :cool: .

Trudie

Bericht door Trudie » wo 01.10.2008 21:28

Over welke toestellen gaat het nu?

Vriendelijke groet,
een nieuwsgierige audicien

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”