MIJN NAAM IS ROOS PINXTEN - CREEMERS

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Roos Pinxten

MIJN NAAM IS ROOS PINXTEN - CREEMERS

Bericht door Roos Pinxten » vr 07.11.2008 08:15

Mijn naam is Roos Pinxten.

Mijn leeftijd is 53 jaar, gehuwd

Als baby zijnde heb ik hersenvliesontsteking gehad.

Toen ik 9 maanden oud was, constateerde mijn ouders dat ik niet hoorde en de dokter bevestigde dat ik doof was.

Met drie jaar oud moest ik een week per maand naar het doveninstituut in

Sint- Michielsgestel ter observatie.

Vanaf vier jaar werd ik daar voor vast geplaatst en mocht ik in de vakanties naar huis komen.

De laatste jaren mocht ik iedere week naar huis gaan. Dat vond ik fijn, maar als ik maandags terug moest, dan kwamen de tranen los.

Maar ik moest toch leren en ik ben daar tot en met 19 jaar geweest.

Ook heb ik mijn mavo opleiding gedaan en geslaagd.

Ik ben ook zeer dankbaar aan mijn ouders en mijn familie, dat ze heel veel voor mij gedaan hebben en alle steun hebben gegeven aan mij en mijn man Thijs.

Daarna ben ik meteen gaan werken in Huize de Pollart in Roermond.

Ik heb daar als verpleeghulp gewerkt bij demente bejaarden.

Daar heb ik totaal 27 jaar gewerkt.

De laatste drie jaar als EXTRA-MURAAL gewerkt bij Thuiszorg van Huize Pollart.

Maar ik kreeg de laatste jaren veel last van mijn rug en ook last van artrose.

In die tijd heb ik mijn man leren kennen en we zijn getrouwd in Linne op 2 september 1977.

Juli 2000 werkte ik bij Thuiszorg Midden Limburg en ik vond het erg fijn om met de mensen om te gaan en ik ben gestopt per november 2006.

Daar is nu bijgekomen dat ik bij het Christoforus werk.Dat doe ik met veel plezier vanaf mei 2005.

September 2004 kreeg ik veel last van mijn knie en moest meerdere malen geopereerd worden.

Op controle bij mijn huisarts werd ik gewezen op OORIMPLANTATIE en hij adviseerde mij om dit te laten bekijken.

Met een verwijskaart van hem ging ik naar Dokter Kleibeuker in het ziekenhuis te Roermond op 27 september 2004.

Deze verwees mij door naar het AZM in Maastricht voor onderzoek.

Mijn eerste consult bij de afdeling K.N.O was op 19 november 2004.

Drie weken later werd al begonnen met alle onderzoeken of er soms een mogelijkheid was voor implantatie.

Eind december 2004 was ik klaar met alle onderzoeken en op 10 januari kreeg ik bericht van het AZM dat ik in aanmerking kwam voor CI- IMPLANTATIE.

Op 19 februari 2005 was mijn eerste gesprek met Dokter Stokroos en hij wou de operatie wel doen omdat verder alles goed was.

Nu was alles geregeld en werd ik dinsdag 14 maart 2006 om 19 uur opgenomen in het AZM te Maastricht en de operatie volgde 15 maart.

Na een gesprek met de verpleegkundige nam ik afscheid van Thijs.

Ik had het wel moeilijk in een vreemd ziekenhuis en barste ik in tranen uit, maar het was vlug over.

Met andere gezelschap ben ik meegegaan naar boven in een grote zaal en we bleven tot 24.00 uur en toen terug naar mijn kamer en belde ik Thijs op dat het goed ging.

Ik heb slecht geslapen vanwege de andere patiënt die ziek geworden was.

Om zeven uur werd ik gewekt door de zuster.

Daarna ging ik lekker douchen.

Om 8 uur kwam een grote groep verpleging rond mijn bed en hoorde dat het misschien niet doorging, omdat ik koorts had.

Ik zei dat kan niet want ik voelde me heel goed.

De zuster had mij vlak na mijn douche de koorts opgenomen.

Na een kwartier werd opnieuw de koorts gemeten en het bleek in orde te zijn.

God zij dank dat ik geen koorts had.

Ik zou rond 11 uur geopereerd worden op 15 maart maar dat ging niet door.

Ik moest wachten tot half twee s’middags dat wachten duurde lang.

Eindelijk ging ik naar de operatietafel, ik was heerlijk ontspannen en rustig.

Roos Pinxten

Bericht door Roos Pinxten » vr 07.11.2008 08:17

8 OKTOBER 2008

Om 5 uur s’morgens ben ik opgestaan,en mij lekker gedouched.
Ik had een goede nachtrust gehad,want ik was op tijd naar bed gegaan. Om kwart over zes zijn wij vertrokken met de auto naar ’t AZM.
Geen last gehad van file op de weg.
Om 7 uur melden wij ons aan, bij de balie van afd.2.
Ze brachten ons naar de wachtkamer.
Enkele minuten later kwam een broeder met ons kennis maken en alles controleren of alle gegevens van mij klopte. Alles was goed.Daarna heeft hij mij de bloeddruk en de koorts gemeten.Ik had geen temperatuur want ’t was 36,8, de bloeddruk was 100/100. Dit was wel te hoog, misschien veroorzaakt door de spanning van de operatie. Maar ’t was geen probleem. Toen hij klaar was met alle gegevens, bracht hij mij naar de afdeling, kamer 16. Dit was een vierpersoonskamer,ik heb mijn spullen uitgepakt en klaar gezet. Daarna kon ik kennis maken met enkele personen in deze kamer. Na enkele uren wachten was ik aan de beurt.
Om kwart voor elf kwam een broeder en zuster naar binnen en moest ik de operatiekleding aantrekken en werd ik naar de operatiekamer gebracht. Thijs ging mee tot in de gang. Ik gaf hem een kus en ik werd in de operatiekamer gereden.
Ongeveer kwart over elf moest ik overstappen in een speciaal bed, ’t Infuus was reeds ingebracht, en ik was al weg in narcose. De operatie kon beginnen.
De operatie heeft ongeveer een uur geduurd.
Ik heb ongeveer 2 uur op de uitslaapkamer gelegen en een zuster vertelde mij dat alles goed was verlopen.
Ongeveer half drie werd ik naar de afdeling gebracht.
Even later kwam Sandra Thijssen binnenom te kijken hoe het met mij was. Dit was echt leuk,want zij is kortgeleden ook geopereerd en moest voor afregeling in ’t A.Z.M zijn.
Tussendoor kwam mijn maatsschappelijk werkster Mevr. v.d. Heyden en Sandra Trier binnen en wat gekletst met hun.
Om vijf uur kwam dokter Stokroos bij mij en vertelde mij dat alles goed verlopen was en de operatie was goed geslaagd.
Ik vertelde hem dat ik mij goed voelde en had al wat kunnen eten en ook naar de w.c was geweest. Alles was prima.
Om kwart over zes was bezoekuur en daar kwam Thijs , Pap en de buurvrouw Lies Schuren binnen.
We zaten gezellig samen te kletsen tot kwart voor 8.
Na de visite kreeg ik de gelegenheid om lekker uit te rusten.
Tussendoor kwam de zuster geregeld kijken en gaf mij tabletten voor de pijn .
Toen Sandra er was, hadden wij ook en paar foto’s gemaakt, die heb ik ook aan de nachtzuster laten zien en samen gezellig gekletst.
Ze heeft mij twee keer gespoten voor ant-biotica, een keer om 12 uur en om zes uur s’morgens.
Op donderdagmiddag 12 uur kreeg ik de laatste injectie.
Ik had een goede nachtrust gehad, maar had wel een keer de zuster geroepen i.v.m het drukverband.
Ze heeft ’t opnieuw verbonden en ik kon verder slapen.
S’morgens rond half 8 kwam de broeder kijken en heeft mijn drukverband verwijderd. Daarna ben ik gaan douchen en mij omgekleed.
Rond kwart over 8 kwam Dokter Stokroos kijken naar mijn oor.
Het zag er heel goed uit, en na het gesprek met hem mocht ik Thijs bellen en ik kon naar huis gaan.
Thijs kwam mij weer ophalen en was rond half tien bij mij.
Gezamenlijk met nog een ander ci-patient, hebben we koffie gedronken en gezellig gepraat tot rond een uur s’middags.
Wij moesten nog om 12 uur een spuitje voor ant-biotica krijgen en zijn daarna lekker warm gaan eten.
T smaakte erg lekker en om 1 uur kwam de K.N.O assitente van den Berg afscheid van ons nemen,en gaf ons alle gegevens mee voor thuis.
Wij hebben hem nogmaals bedankt voor alle goede zorgen.
Gedag gezegd en wij zijn naar huis gegaan. Bij de parkeermunt trof ik Mevr. v,d Heyden nog en even gedag gezegd.
Daarna zijn wij naar huis gereden en weer bij Dokter Schilderman een brief afgegeven.
Ja, eindelijk waren wij weer samen thuis.
Een uur later kwam mijn buurvrouw Lies en Pap.
We hebben gezellig koffie gedronken samen met heerlijke limburgse vla.
Er kwamen tussendoor veel telefoontjes en postmails binnen.
Rond 6 uur de foto’s van de operatietafel op mijn computer gezet en familie en kennissen laten weten dat ik weer thuis was.
Rond 7 uur kwam Mevr. Sampers op bezoek,samen friet gegeten en wat nagekletst over de operatiedagen.
Om half tien ben ik naar boven gegaan en de spulletjes opgeruimd,daarna lekker onder mijn dekbed geslapen tot de volgende morgen half 8.
Lekker gedouchd en aangekleed en ik voelde mij prima.
10 OKTOBER
S’morgens wat nagekeken en emails beantwoord.
Tussendoor visite gehad van mijn broer Pierre, hij kwam vertellen hoe ’t ging met zijn vrouw Tilly,die toch wel ernstig in het ziekenhuis lag in Weert.
Ik heb gauw een mooie kaart geschreven met de beste wensen voor beterschap en heb er een foto bijgedaan van mij uit ’t A.Z.M.
Ik mag haar nu niet bezoeken, i.v.m met zijn infectie, de hoofdwond moet eerst goed genezen zijn.
Ik heb er wel moeite mee,maar ’t is voor ons allebei het beste.
In de hoop dat alle ci-patienten in de toekomst geholpen kunnen worden en verbetering krijgen in hun verdere leven,sluit ik dit af met de beste wensen voor allemaal.
Zo ziet de wond eruit 22 oktober

José

Bericht door José » vr 25.09.2009 10:05

Hallo Roos,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag :)
Ik wens jou en je gezin een hele fijne dag vandaag. :cool:

En hoe gaat het nu met jou?
In april heb je de laatste controles gehad en hoe is het nu om met 2 ci's te leven?

En heb je nu je eigen soloapparatuur? En hoe bevalt het?

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”