Hoi, ik ben Marianne

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
bordino

Hoi, ik ben Marianne

Bericht door bordino » di 25.11.2008 17:59

Ik ben Marianne (56 jaar). De trilhaartjes zijn versneld afgesleten (als ik me nog goed herinner zei de KNO arts dat). Ik heb dat al mijn hele leven, alleen wist ik dat pas bij een keuring voor werk zo'n 12 jaar geleden.
Destijds analoge toestellen gehad. Ik hoor nauwelijks de hoge tonen. Ik heb ze toen weinig gedragen, ik had de indruk dat ik er niet veel beter door kon horen.
In 2006 had ik gelezen over digitale toestellen. Ik ben weer naar de KNO arts gegaan. Ik merkte dat ik heel fors bij zou moeten betalen en ben toen naar Hans Anders gegaan. In het begin leek het goed te gaan, maar op den duur niet. Ik ga nu op zoek naar ervaringen met Beter Horen en een plaatselijke audicien Bakker hoortoestellen. Ik krijg weliswaar dan niks vergoed. Maar in de schouwburg zitten en iedereen lacht om mij heen en ik begrijp niet waarover het gaat....dat wil ik niet langer!!!!!
Groeten van Marianne

marina

Bericht door marina » di 25.11.2008 19:29

Een basisvergoeding krijg je altijd; ik meen 467,- per toestel.
Als je werkt kun je via het UWV nog een extra vergoeding krijgen van ongeveer 700,- per toestel.
Ze helpen je bij de winkel met de vergoeding van de zorgverzekering.
Hoe duur je het daarboven maakt ligt vooral aan je wensen.

bordino

Bericht door bordino » di 25.11.2008 19:42

Hoi Marina,
Helaas, maar het is minder dan 5 jaar geledendat ik bij Hans Anders digitale hoortoestellen nam. Dus ik heb nergens recht op.....

José

Bericht door José » di 25.11.2008 20:04

Hallo Marianne,

Hartelijk Welkom hier op het forum :D

Wat vervelend zeg, dat je met de huidige toestellen niet meer voldoende kan horen als voorheen.
Mogelijk heeft je versnelde gehoor achteruitgang iets mee te maken.