Hallo, ik ben Marjolein

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Marjolein

Hallo, ik ben Marjolein

Bericht door Marjolein » ma 05.01.2009 17:40

Hallo allemaal,

Ik ben Marjolein, 30 jr, en sinds kort tester van hoortoestellen.
Na veel verkoudheden en griepjes merkte ik elke keer een druk op mijn oren waardoor ik bijna de helft niet hoor. Van kinds af aan was wel een verminderd gehoor geconstateerd en luistertoetsen op school resulteerden standaard in onvoldoendes. Tijdens mijn werk in een zg. 'kantoortuin', één grote ruimte met daarin +/- 50 man, personeel liep ik tegen de hoorproblemen op.

Ik heb nu 2 toestellen getest: eerst de Siemens Pure 500, deze stond eerst veel te hard, veel windruis, fluiten en kraken/ storingen plotsklaps. Nu probeer ik Unitron Next 8 Moxi. Omdat ik een actief leven heb, ben ik ook benieuwd om CIC apparaatjes te proberen zoals de ExSilent.

Nou, wie weet tot op één van de discussiefora en iedereen nog de beste wensen voor 2009.

Groet, Marjolein

José

Bericht door José » ma 05.01.2009 22:48

Hallo Marjolein,

Welkom hier op het forum :)

Wat vervelend dat de eerste toestellen Siemens Pure 500 niet voldeed.
Hopelijk is de Unitron geschikter. Het is natuurlijk wel zo dat de 'mini' BTE in verschillende 'klasse' mogelijkheden heeft om in te stellen.

Ik weet niet of de Unitron Next 8 Moxi de 'instapmodel' is of een 'luxemodel' waar meer mogelijkheden in zitten om in te stellen.

Mocht je nog niet helemaal uitkomen. Kun je ook een HOORMATCH doen op de www.hoorwijzer.nl op deze website kun je (nadat je hebt aangemeld)
Aan de hand van je audiogram en je huidige toestel kijken of dit type geschikt is voor jou. En eventueel geven ze ook een alternatief toestel aan.

Verder hoop ik dat je hier de informatie vindt die je zoekt.

En ook namens mij de beste wensen voor 2009!

Groetjes, José

Marjolein

Bericht door Marjolein » do 08.01.2009 02:20

Hallo José,

Dank voor je antwoord. Volgens mij is de Unitron Next 8 gewoon type 8, een simpel model maar ik heb er wel 4 programma's op.
Dit toestel is veel rustiger dan de Siemens en heeft ook een fijnere klankkleur.
Ik heb ook hoorwijzer.nl bezocht en mijn audiogram ingevoerd en ook info over mijn proeftoestellen, audicien ed ingevoerd. Alleen info over CIC toestellen kon ik niet opzoeken (wel IHO), maar dit heb ik gemeld.

Overigens heb ik een heel geduldige audicien met een wat eigenwijze en nukkige meid ( hihi). Omdat ik weet wat er technisch mogelijk is (vanwege studie/achtergrond), neem ik niet snel genoegen met een matig functionerend hoorapparaat van enkele duizenden euro's. Omdat ik weet wat technologie kan, was ik bijvoorbeeld verbaasd over de matige klankkleur en storingsgevoeligheid van de Siemensapparaatjes. Daarnaast heb k al vele bezoekjes afgelegd aan de audicien. Meestal binnen de 2,5 u openingstijd op zaterdag, want onder kantoortijd kan ik niet langskomen. Dus ik zou het liefst thuis op mn eigen laptopje de toestellen willen afstellen; veel handiger! Er zijn zoveel gadget-achtige mogelijkheden voor hoortoestellen, maar uiteindelijk gaat het om een verbeterde spraakverstaanbaarheid e.d.
Overigens ben ik nu snipverkouden en hebben de HA bijna geen effect. Hopelijk is het snel over zodat ik de toestellen die ik nu op proef heb (Unitron Next 8 Moxi), beter kan vergelijken.

José

Bericht door José » do 08.01.2009 11:27

Hoi Marjolein,

Wat betreft >> CIC er staat wel een korte omschrijving hier van op. Maar er worden inderdaad geen afbeeldingen van laten zien. Mogelijk heeft het te maken dat er weinig gebruik van CIC gemaakt wordt. Maar het is het goed dat je het door gegeven hebt aan Hoorwijzer. :cool: Ik hoop dat je hierop gauw antwoord krijgt.

Wel handig dat je veel over de technische kant weet. Dat komt nu mooi van pas.

En heel fijn dat je een geduldige audicien hebt :) en je hebt gelijk dat je voor je zelf op komt want zo hoort het. Want jij moet er mee omgaan en ermee kunnen horen. Dus dat zit bij jou wel goed.

Tja, verkouden zijn is heel vervelend voor slechthorenden, dan hoor je nog slechter. :-( Ik hoop dan dat je gauw van de verkoudheid af bent en weer goed de Unitron kan uittesten.

Succes ermee en ik hoor graag hoe het verder gaat.

Groetjes, José

Marjolein

Bericht door Marjolein » za 21.03.2009 23:33

Hallo!
Nadat ik verkouden was geweest, ben ik weer terug gegaan naar de audicien. Ik hoorde toch nog niet alles goed; wat bleek; ik had de HA de meeste tijd op de verkeerder stand staan omdat ik de nummering niet goed had begrepen op het papiertje en het was nogal onduidelijk opgeschreven door de audicien. Na nog een standenwisseling, kon ik weer overnieuw beginnen met testen. :-) Vervolgens bleek dat in de automatische stand de HA heel vaak fluiten; bijv. bij achtergrondmuziekjes met jazz/ sfeer/strijkmuziekjes. Dit is gelukkig bijgesteld.
Wie weet ga ik nog de nieuwe Widex Passion (kleiner, zonder knopjes) uitproberen en uit deze 2 HA hoop ik een keuze te maken.

Groetjes
marjolein

Marjolein

Bericht door Marjolein » ma 13.04.2009 21:49

Ik heb nu de Widex Passion 110 op proef sinds eind maart en vanaf het eerste moment bevallen deze het meest van de proeftoestellen. De klankkleur en verstaanbaarheid zijn heel goed. Ook irriteren de toestellen niet zo erg in en achter het oor als de Unitron. Alleen in 1 situatie kon ik mensen niet verstaan, maar dat was ook een uitzonderlijke omstandigheid.
Ik denk dat mijn definitieve keuze de Widex Passion wordt. :-D

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”