Hoi, ik ben Eke

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
ekebrouwer

Hoi, ik ben Eke

Bericht door ekebrouwer » di 27.01.2009 12:05

Hoi,

Ik ben Eke, bijna 25 jaar en ben van kinds af aan slechthorend. Dit komt doordat mijn buisje van Eustachius dichtzit (bij anderen is dit gewoon een buisje waar lucht door kan.) Als je bijv. slikt, dan zorgt het B. van Eustachius dat de druk in je oren gelijk is aan buiten je oren. Omdat dit bij mij dus onderontwikkeld is, zijn mijn trommelvliezen geperforeerd (eigenlijk is er meer perforatie dan trommelvlies :) ). Er kon dus jarenlang vanalles in mijn oren komen en ik had dus ook regelmatig oorontstekingen. Dit heeft mijn slechthorendheid veroorzaakt.

Op dit moment heb ik een gemengd hoorverlies aan mijn rechteroor van rond de 60DB oplopend tot meer dan 110DB bij 8KHZ. Aan mijn linkeroor heb ik een gemengd hoorverlies van rond de 40DB oplopend tot max. 85DB bij 4KHZ.

Sinds oktober 2007 draag ik een BAHA, waar ik enorm blij mee ben!

José

Bericht door José » wo 28.01.2009 16:07

Hallo Eke,

Welkom hier op het forum :)

En wat goed dat jij nu een BAHA hebt. :cool:
Zelf ben ik een CI-gebruikster en in combinatie met hoortoestel.

In welke ziekenhuis ben jij destijds geholpen?
En ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het revalideren met een BAHA gaat?
Ik denk net als bij een CI maar ik kan het mis hebben.

Groetjes, José

ekebrouwer

Bericht door ekebrouwer » do 29.01.2009 18:59

Hoi José!

Dank voor je "welkomstwoord"!

Ben inderdaad heel erg blij met mijn BAHA! Stond er eerst niet positief tegenover, omdat ik het eerder een verminking vond en me ervoor zou schamen, maar na een week een proef-BAHA (zit dan op een soort haarbandje) was ik helemaal om! Toen besefte ik wat ik allemaal miste!

Hoe bedoel je met revalideren? Hoe snel ik herstelde na de operatie? Laat maar weten wat je bedoelt, dan kan ik er duidelijker op antwoorden :) .

Ik ben als kind altijd in het Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad geholpen door Dr. Kok. Die heeft zoveel fouten gemaakt (hoortoestellen voorschrijven terwijl ik daar juist ontstekingen door kreeg, bellen naar mijn ouders tijdens een operatie om te vragen aan welk oor ik geholpen moest worden :evil: ). Bij mij en bij veel anderen.

Nu zit ik sinds een jaar of 3 bij het VU, eerst onder Dr. Tabor (die helaas vertrokken is naar Veld- of Eindhoven :( superarts!) en nu onder Dr. Dool, geloof dat deze net klaar is met zijn studie. Maar hem heb ik pas 1x ontmoet.

Ben erg blij dat ik bij de huisarts/audiologisch centrum Alkmaar een second opinion en advies heb gevraagd, want anders was ik nu nog geen steek verder geweest!

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”