Ook ik stel me even voor Ankie

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
ankie

Ook ik stel me even voor Ankie

Bericht door ankie » vr 13.02.2009 19:46

Hallo allemaal ik ben Ankie 33 jaar jong en slecht horend aan beide oren, me slakkenhuis in beide oren doen nie goed hun werk (of zoiets ben geen dokter hahaha) ik draag sinds vandaag de senso diva SD-9M aan beide kanten en ben er erg tevreden mee , ik weet pas sinds kort dat ik slecht horend ben door mijn omgeving dus naar de medici gestuurd en na alle testen en scans weten me ouders nu ook waarom ik vroeger, toen ik klein was , nie zo goed luisterde! ik verstond het gewoon NIET maar nu wel :-D
Vin alleen rechts me aparaatje erg vreemd kan aan mij liggen ben ook verkouden misschien dat ik daarom een plop hoor steeds?! iemand ervaring daarmee?

José

Bericht door José » za 14.02.2009 23:35

Hoi Ankie,

Welkom hier op het forum :)

Goh, dat is ook wat dat je pas sinds kort "officeel" weet dat je slechthorend bent. :-(

Maar fijn dat je ondanks je niet goed werkende slakkenhuis en binnenoor hoortoestellen kan dragen. :cool:

En al helemaal fijn dat je nu al zo een goed resultaat hebt met je hoortoestellen. :cool:

Merk je overigens ook dat je het "plopje" hoort of voelt zonder je hoortoestel? Heb je het alleen met je hoortoestel in dan moet je het even in de gaten houden, of het verminderd of erger wordt. Nooit te lang wachten als je ergens aan twijffelt en zeg het ook tegen je audicien.

Misschien kan er ook een klein vuiltje in je slangentje zitten of in het oorstukje/ parapluutje. Dan kan er moeilijk geluid door.

Maar in alle waarschijnlijkheid heeft het met je verkoudheid te maken. Want ik hoor ook wel eens een plopje. En dat krijg ik weg door even via mijn neus te 'klaren'.

Het is misschien moeilijk uit te leggen maar ik probeer het.
Klaren doe je zo. Dit kun je het beste zonder hoortoestellen doen.
Je houd je linker oor ( in jou geval dus. waar je geen plop hoort dus ) met je vinger dicht. Vervolgens doe je duim en wijsvinger op je neusvleugels en knijp ze zachtjes dicht en sluit je mond en 'blaas' voorzichtig je "oren" op. Dan zul je merken dat het ook weer 'plopt' dat komt om dat dan je buis van eustachius vrij komt en de lucht zachtjes tegen je trommelvlies drukt. En de trommelvlies weer in de normale positie komt te staan.

Ik hoop dat het je lukt. :)

En door de verkoudheid, klinken de geluiden sowieso wel iets anders en kan men ook wel hierdoor nog iets slechter gaan horen. Maar als de verkoudheid over is, dan is het probleem ook weg.

Groetjes, José

ankie

Bericht door ankie » zo 15.02.2009 16:48

Dank je wel voor het welkom........ja het viel me erg op dat plopje denk inderdaad dat het me verkoudheid is , maar hoor geen plop als ik hem niet in heb gister al lopen vogelen van nou ff eruit ff blazen op me handpalm maar helpt dus niet.....het is zo gek alsof dan het geluid ook minder word na dat plopje ......maar ik wacht ff me verkoudheid af en als het dan nog zo is dan ga ik ff terug naar de audicien.

Dank je wel voor je tip!

ja het resultaat is echt goed alleen wel lastig wat ik ervaarde gister avond was als de vaatwasser in de keuken aanstaat ik de tv niet meer goed kan horen .....dat is wel een nadeel en of dit zo hoort ja dat weet ik niet , misschien een bekent iets?

José

Bericht door José » zo 15.02.2009 20:16

Hoi Ankie,

Ik denk dat het je verkoudheid is. En het kan inderdaad zijn dat het geluid na het plopje minder is.
Dit heeft te maken met de stand van je trommelvlies ( die meer naar binnen - hol -staat of juist naar buiten -bol - en vocht ) maar als de verkoudheid over is zal het fluctureren van geluid wel weg zijn.

Tja, het klinkt wel bekend dat je nu bijv. de vaatwasser meer hoort en de tv. niet meer. Voorheen hoorde je de vaatwasser niet -meer - omdat deze meer op de achtergrond was. En door de hoortoestellen komen de geluiden die harder zijn dan bijv. tv. geluid boven uit. ( het ligt ook aan hoeveel decibel geluid de vaatwasser weergeeft. de oudere types zijn luider dan de nieuwe types die zijn nu een stuk stiller).
Als je een afzuigkap heb zal je nu ook meer lawaai horen, of als je water kookt. Sommige dingen zijn voor jou 'gehoorzenuwen' weer nieuw. Maar wen je er ook weer aan en zal het ook weer meer op de achtergrond komen.

Maar blijf je toch bij bepaalde geluiden hinder van houden, dan is daar wel iets aan te doen hoor. :)
De eenvoudigste manier is in het geval van de vaatwasser, door deze op een andere tijdstip aan te zetten als het kan. En voor tijdens het koken met de afzuigkap je toestel zachter of uit zetten. Maar dat is ook niet prettig.

Maar de audicien kan ook een aparte programma maken om voor bepaalde geluiden weg te drukken. Of in de huidige programma in de bepaalde frequentie iets zachter zetten waardoor je niet in de spraakverstaanbaarheid verliest maar wel de lage of juist de hoge tonen minder wordt.

Nou, beterschap met je verkoudheid. :gg:

Groetjes, José

ankie

Bericht door ankie » ma 16.02.2009 00:07

Kijk weer wat geleerd , hahahaha ja de geluiden zijn zowie zo al heel vreemd voor me ook de wasemkap inderdaad die hoor ik heel goed :gogol2: , nou ik zet de vaatwasser wel aan als ik geen tv kijk , wel handig dat ik nu hoor wanneer de wasmachiene klaar is :D

en nog even een vraagje over telefoneren , misschien vraag ik heel veel mijn excuses dan vast, maar telefoneren met iemand is nog steeds BUT das niks veranderd met ervoor kan ik daar nog iets aan doen? of moet ik de horen anders houden dan? wat raad je me aan?

José

Bericht door José » ma 16.02.2009 10:26

Hoi Ankie,

Nee, hoor vraag maar zo veel als je wilt. :D
Daar is het forum voor en ik beantwoordt graag je vragen.

Wat betreft het telefoneren. Er zijn verschillende manieren om te kunnen telefoneren.

Je kunt telefoneren zonder ringleiding cq Telefoonstand en telefoneren via je Telefoonstand - deze moet dan wel ingeprogrammeerd zijn in je hoortoestel, vaak hebben hoortoestellen meerdere programma's, bijv. programma 1 voor gewoon luisteren, programma 2 voor in lawaaiig omgeving en 1 voor telefoneren en dat is de T stand.

Als je wilt telefoneren zonder de T-stand, dan is het zeker van belang hoe je de horen van je telefoon tegen je hoortoestel houdt. Het is even zoeken in welke stand je horen de beste ontvangst heeft, vaak moet je de horen iets hoger houden waar je hoorhanger zit of de horen iets draaien naar het toestel. Even uitproberen. Heb je wel een T-stand, dan is het een kwestie van op het moment dat je gaat telefoneren, je T-stand inschakelt en dan heb je altijd goed ontvangst - natuurlijk wel de horen tegen je oor houden :P - Het verschil tussen zonder T-stand en met T-stand telefoneren is. Dat tijdens het telefoneren zonder T-stand nog andere omgevingsgeluiden kan horen - kan prettig zijn, maar ook afleidend zijn - en op T-stand hoor je niets meer van je omgevingsgeluiden. En is de spraakverstaan wel duidelijker omdat het geluid direct in het 'oor' komt.

Ik kan zelf op beide manieren telefoneren, maar telefoneer vaak met de T-stand. Alleen met mijn mobiel telefoneer ik zonder T-stand omdat deze hierop stoort. Maar het gaat goed.

Er zijn ook speciale ringleidingen - vast of draadloos - voor radio, t.v. en voor bleu tooth GSM.

Succes :cool:

Groetjes, José

ankie

Bericht door ankie » ma 16.02.2009 17:20

oke, dank je wel !! dus nu een heel goed excuus om veel en lang te bellen! :tong2: gewoon dus uitproberen dus nou uhh kpn jullie zullen gelukkig met me zijn hahahahaha

José

Bericht door José » ma 16.02.2009 17:39

Hoi Ankie,

Misschien heb je nog aan deze tip: Spreek met iemand af met wie je wil bellen. Zodat de persoon aan de andere kant weet, dat je aan het testen bent.

En het is ook goed om te kijken of jou vaste telefoon een volume regelaar heeft. Dan kun je deze ook gebruiken om het harder te zetten.

Overigens wil een DECT telefoon nog wel eens gaan storen doormiddel van 'brommen' op je hoortoestel - je toestel gaat niet stuk en is ook niet stuk - Dit heeft te maken met het magnetische veld. Daar kan het wel eens op storen. Over het algemeen zijn er geen problemen mee, maar uitzonderingen zijn er.

Nou, bel ze! en bel lekker in de daluren, dan blijf je nog voordelig. :D

Doei, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”