Even voorstellen, ik ben Marga

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Marga

Even voorstellen, ik ben Marga

Bericht door Marga » wo 25.02.2009 22:41

Per toeval kwam ik gisteren dit forum tegen en heb me meteen aangemeld. Mijn naam is Marga ben 45 jaar en heb vanaf mijn 22e gehoorproblemen. Het heeft ruim drie jaar geduurd voordat ze er achterkwamen dat ik otosclerose heb aan beide oren. Ik ben aan beide oren inmiddels geopereerd en hoor nu redelijk de hoge tonen. De hoge tonen hoor ik helemaal niet, daar is nooit een oorzaak voor gevonden.
Ik woon sinds vijf jaar in de VS en heb hier een fijne oorarts gevonden, ieder jaar laat ik uit voorzorg mijn oren controleren.
Nu ben ik op zoek naar een nieuw gehoorapparaat maar dit is moeilijker dan dat ik dacht. Sinds gisteren heb ik het merk Oticon Vigo in gebruik.
Ik hoop hier ervaringen met anderen te kunnen delen.

José

Bericht door José » do 26.02.2009 13:04

Hallo Marga,

Welkom hier op het forum :D

Zo dat is niet niks otosclerose :-( en ik hoop dat het voor jou zolang mogelijk stabiel blijft. :cool:

En dat het naast de genomen operaties en een goede hoortoestel vind waar je mee kunt horen.

Ik hoop dat de Oticon Vigo voor jou de hoortoestel is die op jou gehoorverlies aansluit. En met name in de hoge tonen iets kunnen ophalen. Oticon is een goed merk, ik heb zelf jaren (een analoog toestel) Oticon gehad en was zeer tevreden.

Ik wens jou heel veel succes met dit toestel, en bij twijfel goed aangeven bij de audicien wat je wel of niet prettig vind.

Groetjes, José

Maar de Oticon Vigo is een mooi klein toestel en digitaal.

Marga

Bericht door Marga » do 26.02.2009 18:55

Hallo Jose,

Het is inderdaad een mooi toestel, mooie kleur en vorm. Maar ik denk toch niet dat het dit gaat worden. De bijgeluiden hoor ik prima maar datgene waar het omgaat is minder. Ermee telefoneren is helemaal een probleem, ik had er heel wat van voorgesteld toen ik op zoek ging naar nieuwe toestellen, maar het valt me eigenlijk een beetje tegen.
Ik ga nog maar eens lezen wat de ervaringen op dit forum zijn. Volgens hoorwijzer is Vigo niet het juiste toestel voor me. Ik heb 100 en 110 gehoorverlies.

Groetjes Marga

José

Bericht door José » do 26.02.2009 22:51

Hoi Marga,

Het is zeker niet makkelijk om een goed passend toestel te vinden.

Heeft de Hoorwijzer een alternatief toestel aangegeven?
Dan kun je dat gerust aan je audicien vragen of hij die kan bestellen zodat jij die kan uit proberen. Maar.... het is ook heel belangrijk hoe je toestel wordt in gesteld.

Ik hoop dat je met jou audicien samen uitkomt.

Succes ermee. :cool:

Groetjes, José

Marga

Bericht door Marga » vr 27.02.2009 18:41

Hoi Jose,

Leuk dat je iedere keer mijn vragen beantwoordt. :) Ik ga vandaag mijn gegevens in vullen bij hoorwijzer en kijken wat er uit komt. Ik doe vandaag weer een poging met het toestel, maar weet nu al dat het niks wordt. Misschien een domme vraag, maar wat is een luidspreker in het oor? Ik zag dat er ook een Oticon power is, maar dat is dan met zo'n luidspreker.

Groetjes Marga

José

Bericht door José » vr 27.02.2009 20:48

Hallo Marga,

Nee, hoor geen domme vraag. Juist door te vragen krijg je informatie en antwoorden. :)

De Oticon Power wat jij gelezen hebt is de LIHO Power

LIHO
Door de Luidspreker-In-Het-Oor-technologie worden de slangresonanties van traditionele AHO’s ( achter het oor toestel) vermeden en blijft de lokalisatie-informatie, net als bij de open aanpassing, behouden.

Bij een AHO is de slang dikker en wordt het signaal vanuit toestel doorgegeven waar de microfoon zich bevindt en gaat het geluid via de slang naar het oorstukje in het oor. Dus het geluid komt iets later binnen.

Bij een LIHO zit het luidsprekertje aan het uiteinde van het slangentje in het oor waardoor het na genoeg direct in het oor komt.

Dit schrijft Oticon zelf:
Luidspreker in het oor

De Delta combineert het beste uit twee werelden, door de cosmetische voordelen van in-het-oor toestellen te verbinden met de technologische mogelijkheden van achter-het-oor toestellen. Bij de Delta is het luidsprekertje in het gehoorkanaal geplaatst, verbonden door een zeer dun draadje: hierdoor komt geluid vrijwel rechtstreeks 'in het oor', zonder het bekende afsluitingseffect. Deze unieke aanpak leidt tot een compleet nieuwe categorie hooroplossingen: de Luidspreker In Het Oor (de LIHO).

Je zit op een grens wat betreft het gehoorverlies van 100 / 110 db.
Volgens een brochure van Oticon is deze geschikt voor onder de 100 db. Maar ik zie ook een uitschieter naar boven 100 db staan in de hoge frequentie. Dus het is ook weer afhankelijk in welk gebied heb jij het nodig om dat gehoorverlies op te kunnen vangen met een hoortoestel.

Over de LIHO POWER kun je op Blz. 2 van dit bestand >>Lezen
( Er staan ook andere type toestellen in, tevens deze pfd bestand kun je opslaan )

En de overige info van LIHO hier>> Lezen

Ik wens je een fijn weekend.

Groetjes, José

Marga

Bericht door Marga » zo 01.03.2009 05:26

Bedankt Jose voor de uitleg :-) , ik had zelf ook al gezien dat ik op de grens zit. Ik ga maandag toch maar weer contact opnemen met de audiologe.
Het valt me wel een beetje tegen, ik had er meer van verwacht, klinkt een beetje naief misschien, maar ik had zelf niet zo door dat mijn gehoor zo slecht was. Maar goed, ik zoek verder en als er iemand voor mij een goede tip heeft dat zou natuurlijk fijn zijn.

Fijn weekend

Marga

Bericht door Marga » do 07.05.2009 06:18

Eindelijk na lang zoeken en ook zeker met jouw hulp Jose, heb ik een goed toestel gevonden. Het is er een van Oticon (Vigo) geworden, ik ben er echt heel blij mee. Het was het derde toestel dat ik ging proberen en de audioloog begon me geloof ik al een zeurpiet te vinden... :)
Ik hoorde de geluiden weer een stuk duidelijker en op een goede manier, het is soms toch best moeilijk om uit te leggen waarom een toestel niet goed is.

José

Bericht door José » do 07.05.2009 11:39

Hoi Marga,

Ik heb het graag gedaan, en ik ben blij dat je door mij gegeven info. jou weer een heel eind op weg heeft geholpen.

En wat fijn dat je nu een toestel hebt die bij je past :cool:

Tja, dat de audicien misschien niet zo leuk vond dat jij verder wilde zoeken is jammer. Maar klant is koning hé. Ik ben blij dat je door bent gaan zoeken.

Ik wens je heel veel luister plezier met deze Vigo :)

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”