Even voorstellen

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
mariska

Even voorstellen

Bericht door mariska » wo 04.03.2009 22:49

Hoi,

Mijn naam is Mariska en ben 21 jaartjes jong 8-)
Ik ben al sinds mijn geboorte slechthorend, jammer genoeg geerft van mijn moeder, die het ook is. Mijn broer ook, en nog velen in mijn familie. Heb er nooit echt moeite mee gehad, alleen heb ik vorig jaar op stages toch wel commentaar gekregen dat ik niet alles goed hoor als ze vanuit andere ruimtes iets roepen. Lastig!? Ja behoorlijk, dus toch maar aan een gehoorapparaat begonnen.

Ik ben voor 40% en voor 60% slechthorend aan mijn beide oren. Dit was niet zo erg, heb alleen 3 jaar geleden de pech gehad dat er met nieuwjaar een strijker vlak naast mn oor is afgegaan, waardoor het verminderd is voor 30%!! En er zit een suis in me oor die nooit meer weggaat en altijd aanwezig is :( Maar niks aan te doen!

Over mijzelf: Zit in mijn laatste jaar voor paraveterinair (dierenartsassistente) en druk aan het solliciteren! Verder heb ik een eigen paard, zit op volleybal, verslaafd aan lezen en films, en uitgaan is ook altijd leuk!

Hopelijk krijg ik het leuk hier:)

Groetjes Mariska! :D

ekebrouwer

Bericht door ekebrouwer » di 10.03.2009 19:45

Hoi Mariska, welkom hier!

Even een vraag, heb jij ook het idee dat je weinig energie hebt of vaak moe bent na het werk/school?

Knap van je dat je straks aan het werk gaat als dierenartsassistente!

Ik ben 5 jaar lang secretaresse geweest, maar daarmee gestopt en nu bezig om een nieuwe opleiding met baan te vinden.

Groetjes,

Eke

José

Bericht door José » di 10.03.2009 20:47

Hallo Mariska,

Hartelijk Welkom hier op het forum :D

Nou, slechthorenheid is niet nieuw voor jou, het komt in je familie voor. :(
Maar het is zeker lastig, met werk en vooral dat je ook een suis in je oor hebt. Dat heeft ook invloed op het verstaan.

Toch ben je met jou slechthorendheid ver gekomen. Je zit in het laatste jaar voor dierenartsassistent :cool: Top hoor, ik ga voor je duimen.

Je schrijft dat je hoortoestel(len) hebt.

Welke heb je en gaat het goed mee?
Je weet waarschijnlijk ook dat er veel hulpmiddelen zijn om straks in jou werk dingen makkelijker te kunnen maken.

Ik hoop dat hier de gezelligheid vind en informatie die je zoekt.

Groetjes, José

mariska

Bericht door mariska » do 12.03.2009 13:11

ekebrouwer schreef:Hoi Mariska, welkom hier!

Even een vraag, heb jij ook het idee dat je weinig energie hebt of vaak moe bent na het werk/school?

Knap van je dat je straks aan het werk gaat als dierenartsassistente!

Ik ben 5 jaar lang secretaresse geweest, maar daarmee gestopt en nu bezig om een nieuwe opleiding met baan te vinden.

Groetjes,

Eke
Heey...Hmmzz, nee dat heb ik niet. Misschien komt dat omdat ik het gewend ben? Op school word ik wel vaak moe omdat mensen in de klas dan alsmaar lopen te kletsen, dan kan ik me niet meer concentreren op de les.

Ik hoop ook zeker dat alles gaat lukken! Bedankt voor de reactie:D

xx

mariska

Bericht door mariska » do 12.03.2009 13:13

José schreef:Hallo Mariska,

Hartelijk Welkom hier op het forum :D

Nou, slechthorenheid is niet nieuw voor jou, het komt in je familie voor. :(
Maar het is zeker lastig, met werk en vooral dat je ook een suis in je oor hebt. Dat heeft ook invloed op het verstaan.

Toch ben je met jou slechthorendheid ver gekomen. Je zit in het laatste jaar voor dierenartsassistent :cool: Top hoor, ik ga voor je duimen.

Je schrijft dat je hoortoestel(len) hebt.

Welke heb je en gaat het goed mee?
Je weet waarschijnlijk ook dat er veel hulpmiddelen zijn om straks in jou werk dingen makkelijker te kunnen maken.

Ik hoop dat hier de gezelligheid vind en informatie die je zoekt.

Groetjes, José
Bedankt voor de reactie!!

Ik heb een Beltone...Hele hippe, paars:p Alleen rechts heb ik die! Ik had links ook maar die jeukte zo, en had niet het idee dat het verbeterde, dus die heb ik weer terug gebracht. Deze jeukt ook, dus binnenkort weer even terug naar de audicien, kijken of die het kan verhelpen.

Denk niet dat ik voorlopig andere hulpmiddelen nodig zal hebben, ik kan nu alles goed verstaan, vaak zijn sommige dingen nog te hard! haha.

Ik hoop dat het een beetje leuk word hier!

Groetjes mariska

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”