Voorstellen...

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Kandinsky

Voorstellen...

Bericht door Kandinsky » zo 15.03.2009 18:15

L.S.

Ik ben een 28jarige jongeman vol dromen, ambities, creativiteit en wensen.... ik ben aan mijn linkeroor doof geboren.. tenminste.. dat stelt men, nooit een taal/spraak probleem gehad..

Wel concentratie problemen... terugtrekken door overgevoeligheid.

Zo rond mijn 18de werd ik erg duizelig op vakantie en viel soms om... ben ziek geweest, een hele tijd duizelig, daarna begonnen de oorsuizen...

Nu ben ik 28.. en probeer nog steeds mijn draai te vinden, ga een nieuwe studie in de IT beginnen met begeleiding, door de stress neemt mijn suizen toe, door een duidelijk doel af..

Ik heb een hoop meegemaakt, het ontzettend veel problemen met de communicatie met mensen, ik ben heel spontaan en direct en door het gesuis ben ik soms erg slechthorend, het isoleerd me, verscheurd me soms, maar toch ga ik door...

Ik heb het gevoel dat ik mezelf niet kan zijn, mensen vinden het ook moeilijk om ermee om te gaan en dat snap ik, het is erg vermoeiend.

Het deprimeert me soms, ik hoop op deze site met mensen in contact te komen, om elkaar positief te beïnvloeden en manieren te leren er beter mee om te gaan.

Voel me soms zo eenzaam... terwijl de snelheid van het leven aan me voorbijgaat.. als een vlaag en wasem...

Rosy

Bericht door Rosy » wo 18.03.2009 20:59

Hallo!

Welkom :-D !
Wat rot voor je dat je soms eenzaam voelt.
Wel heel begrijpelijk. Wat jij beschrijft is, denk ik, herkenbaar voor menig slechthorende.

Je schrijft dat je een IT opleiding gaat volgen met begeleiding. Hoe ziet die begeleiding eruit? Wat heb je tot nu toe gedaan?
Je bericht lezend, vermoed ik wat schrijverstalent ?!

Ik hoop dat je wat aanspraak vindt op het forum!

Sonja

Bericht door Sonja » zo 05.04.2009 12:12

Hallo..ook een welkom bericht van mij..

Jaa, het leven als slechthorend zijn-doof gaat niet over rozen en maneschijn....

ik herken een hoop uit je verhaal, namelijk doorzettingsvermogen..
je komt er wel...enneh, eenzame dagen heeft iedereen weleens in zijn-haar leven..

:cool: met je studie

José

Re: Voorstellen...

Bericht door José » zo 05.04.2009 13:51

Hallo Kandinsky,

Het heeft even geduurd maar ik ben zelf langdurig ziek geweest. :-(

Daarom niet minder gemeend, nog van Harte Welkom hier op het forum. :D
Jij schreef:Ik ben een 28jarige jongeman vol dromen, ambities, creativiteit en wensen.... ik ben aan mijn linkeroor doof geboren.. tenminste.. dat stelt men, nooit een taal/spraak probleem gehad..
Ondanks jou gehoorprobleem, ben je een jongeman die volop in het leven staat vol dromen, ambities, creativiteit en wensen.
Ik ben dan ook heel benieuwd wat jij doet in je dagelijkse leven met werk of hobby's? En draag je een hoortoestel?
Jij schreef:Wel concentratie problemen... terugtrekken door overgevoeligheid.
Vervelend is dat, dat overgevoeligheid is dat m.n. voor geluid?
Jij schreef:Zo rond mijn 18de werd ik erg duizelig op vakantie en viel soms om... ben ziek geweest, een hele tijd duizelig, daarna begonnen de oorsuizen...
Is dat nog uitgezocht hoe dat kwam? Of weet je het? het klinkt als de ziekte van Menière.
Jij schreef: Nu ben ik 28.. en probeer nog steeds mijn draai te vinden, ga een nieuwe studie in de IT beginnen met begeleiding, door de stress neemt mijn suizen toe, door een duidelijk doel af..
Een heel herkenbaar probleem bij Tinnitus= Oorsuizen dat spanningen, stress en veel lawaai het geluid in je hoofd toeneemt.
Jij schreef:Ik heb een hoop meegemaakt, het ontzettend veel problemen met de communicatie met mensen, ik ben heel spontaan en direct en door het gesuis ben ik soms erg slechthorend, het isoleerd me, verscheurd me soms, maar toch ga ik door...
Vervelend dat je veel hebt meegemaakt :-( , Maar je hebt wel een hele goede eigenschap je bent een doorzetter en spontaan.
Dat je door je combinatie van slechthorendheid en oorsuizen je "isoleerd" is ook een veel voorkomende 'probleem' onder de slechthorende. Vaak voelen ze zich onbegrepen. En mede door dat het geluid in je hoofd door spanning en wordt je verstaanbaarheid nog meer verslechterd. Heel vervelend :-( ik heb er ook last van. Maar ik kan er mee omgaan. Het is niet makkelijk maar het is mogelijk.

Jij schreef:Ik heb het gevoel dat ik mezelf niet kan zijn, mensen vinden het ook moeilijk om ermee om te gaan en dat snap ik, het is erg vermoeiend.
Hoe komt dat dat je niet je zelf kunt zijn?
En mensen die jou kennen zouden toch moeten begrijpen dat ze voor jou iets meer moeite moeten doen om jou te helpen. Door rustig te blijven, desnoods 4 x herhalen wat ze zeggen.
Jij kunt er tenslotte niets aan doen, dat jij naast je slechthorendheid ook Tinnitus hebt.

Het is ook een wisselwerking. Doordat jij je al druk loopt te maken - spanning gaat om hoog - en als ze dan wat zeggen, gaat het geluid erger worden, vervolgens ga jij slechter verstaan en moet je nog meer en extra inspannen om te kunnen verstaan wat voor jou ook vermoeiend is omdat het extra energie kost. En daarbij de ander niet weet hoe goed ze ermee om moeten gaan, geven ze misschien te snel op.

Waarschijnlijk heb je hun al vaak uitgelegd waarom en hoe. Toch door blijven gaan met aangeven waarom en hoe ze jou kunnen helpen met beter om te gaan met jou handicap.

Jij schreef:Het deprimeert me soms, ik hoop op deze site met mensen in contact te komen, om elkaar positief te beïnvloeden en manieren te leren er beter mee om te gaan.

Voel me soms zo eenzaam... terwijl de snelheid van het leven aan me voorbijgaat.. als een vlaag en wasem...
Heel begrijpelijk, ik hoop ook dat jij hier op deze forum de informatie en lotgenoten vind om elkaar te helpen.

Blijf vooral lekker doorgaan met wat je graag doet, zoals je binnenkort begint aan je IT opleiding en daar leer je straks ook weer nieuwe mensen.
EN vooral met mensen die de zelfde intresse hebben als jij IT. :)
Dus die gemeenschap heb je al.

Ik wens je heel veel succes en ik hoor graag hoe het verder gaat met je.

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”