even voorstellen:)

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Ivo

even voorstellen:)

Bericht door Ivo » vr 20.03.2009 12:16

Hoi iedereen,

Ik wilde me eerder voorstellen want dat is wel zo netjes maar door omstandigheden ben ik er niet aan toegekomen.

Mijn naam is Ivo en ben 26 jaar.

Ik heb in oktober gehoord dat ik slechthorend ben. De dokter besloot om na een paar maanden de gehoortest opnieuw te doen om te kijken of het achteruit ging en zoja hoe snel.

Ik heb een gehoor afwijking die zoals ze dat noemen bij oudere mensen voorkomt of mensen die vaak luide muziek luisteren.

Nou ik ben 26 en luister eigenlijk nooit te luide muziek omdat ik me heel erg bewust ben van de gevaren ervan.

Ze kunnen mijn gehoorafwijking dus niet verklaren.
Ik heb 2 weken geleden weer een gehoortest gehad en het is dramatisch achteruit gegaan.

Weer de bekende vragen kwamen naar boven of het in de familie zat en of ik vaak naar concerten ging .
Dit is dus niet het geval.

Toen de dokter vroeg naar mijn verdere gezondheid begon ik op te noemen wat ik allemaal al mankeerde en toen liep de dokter ineens weg.

Mijn moeder en ik vonden dit heel erg raar maar dachten "ach we zien wel" Toen ze terug kwam vertelde ze dat ze een paar onderzoeken ging aanvragen zowieso moest ik bloed prikken op auto-immuun ziekte en ik kreeg een MRI.

Ook werd ik aangemeld bij het audiologisch centrum.

Bloed uitslagen heb ik al en die waren goed.
Maar nou heb ik op internet gelezen dat een auto-immuun ziekte vaak niet in het bloed te lezen is en dat de klachten die ik al heb er erg voor in aanmerking komen.

De MRI heb ik 26 maart en een week erna de uislag.

Door het slechte nieuws dat het achteruit was gegaan ben ik depressief geraakt en heb hier zware medicatie voor gekregen.

Nu slik ik homeopatische middelen omdat deze beter zijn voor je lichaam en ik moet zeggen ze werken ook nog eens goed.

Nadat ik op internet had geneusd ben ik er voor mezelf achter gekomen dat een auto-immuun ziekte erg bij mijn overige klachten past en ga dit ook hard maken bij de dokter als ik terug moet.

Het klinkt allemaal een beetje negatief en zo heb ik me ook een tijdje gevoeld maar merk nu dat ik gewoon moet af wachten en dat er niet meer aan te doen is.

Mochten er nog vragen zijn stel ze gerust ik beloof dat ik niet bijt :D

Groetjes
Ivo

José

Bericht door José » vr 20.03.2009 18:05

Hallo Ivo,

Als eerste hartelijk welkom hier op het forum :)

Nou, dat is nog eens een verhaal :-(

Tja, soms staan huisartsen en KNO-artsen ook wel eens voor een raadsel en met hun handen in het haar. Ze weten veel, maar lang niet alles. Sommige dingen zijn gewoon niet te verklaren of de oorzaak ervan te vinden.

Al hoop ik voor jou dat de MRI scan uitsluitsel zal geven en dat de auto-immuun ziekte er los van staat.

Ik kan mij wel iets bij voorstellen dat je hiervan derpi van wordt. Want je schrikt toch, en vooral omdat het gehoor ineens hard achteruit gaat en je weet niet de oorzaak ervan (nog niet).

( zelf ben ik 1 zijdig doof en 1 zwaarslechthorend geboren en waarvan ik plotsdoof werd op 1 op ander dag aan mijn beste oor :shock: , toen zat ik ook in een dip, want niemand kon mij vertellen wat ik had en hoe het kwam dus ik begrijp je gevoel).

Wel fijn dat de homeopatische middel je helpt om rustiger te worden.

Maar blijf en probeer ondanks je " angstige gevoelens'" erover te praten. En vooral aan je naaste vertellen wat je voelt en hoe je voelt- ik weet het is niet makkelijk - maar geef bijvoorbeeld aan waarom je niet lang op visite blijft - door te zeggen dat je toch niet goed een gesprek kan volgen en hierdoor juist veel moet inspannen om te kunnen luisteren, hierdoor hoofdpijn kan krijgen, en zeg vooral dat je niet weg gaat omdat het niet gezellig is, maar omdat jij je er niet lekker bij voelt.

Ik hoop voor jou dat je gehoorverlies stabiel wordt en blijft en dat er iets op gevonden wordt. Als het een blijvende gehoorverlies is, dan zijn er tegenwoordig zulke mooie vernuftige hoortoestellen en die zijn lang niet meer zo groot en ouderwets als vroeger hoor :P

Wat is je gehoorverlies op dit moment? En is het aan beide oren?

Ik hoop dat jij hier de informatie vind die je zoekt en ook jij mag gerust vragen stellen.
En stomme vragen bestaan niet hoor :lol: want door vragen te stellen kom je heel veel te weten.

Groetjes, José

Ivo

Bericht door Ivo » vr 20.03.2009 19:11

Hoi José.

Dankje voor je reacite,

Ik hoorde in oktober nog voor minder dan 35 % heb ook sinds oktober gehooraparaten.
Het was in het begin erg wennen maar nu wil ik niet meer zonder.

Ik heb hier al veel gevonden zoals bijv informatie over een ringleiding die nu geinstaleerd is op mijn hoortoestellen omdat ik volgende week naar een musical ga.

Ik heb meteen de schouwburg gebelt om te vragen of ze een ringleiding hadden en dat was zo het was zelfs zo dat ik voor aanvang gratis !!! aparatuur mocht lenen voor beter geluid.

Ik ben me er zeker van bewust dat ik over mijn gevoelens maar vooral ook slechthorendgheid moet praten maar ik ben iemand die als het dichtbij komt erg dichtklap.

De mensen in mijn omgeving weten er natuurlijk van omdat dit ook belangrijk is vooral waneer ik idd niet zo zolang op de koffie blijf.

Heel erg bedankt voor je verwelkoming het doet me goed.

Groetjes
Ivo

Sonja

Bericht door Sonja » zo 05.04.2009 12:10

nou, welkom hier..

Wat een verhaal en idd het is heel ander leven, als je ineens van horend naar slechthorend gaat..

sterkte ermee :cool:

José

Bericht door José » wo 10.06.2009 23:19

Hoi Ivo,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag :D
Ik hoop dat je een hele fijne dag hebt gehad. :cool:

Afbeelding

Groetjes, José

Ivo

Bericht door Ivo » ma 15.06.2009 20:51

Hoi José,

Dankje voor je lieve felicitatie ik zie hem helaas nu pas heb niet eerder de mogelijkheid gehad om even langs te komen hier.

Ik wil je ook nog even laten weten dat we naar de huisarts en KNO arts gaan om voor de toekomst verder te gaan kijken ivm liplees cursus en gebarentaal.

De psychologe doen we niet omdat de mijne die ik al had het niet nodig vondt omdat hij mij goed kent en weet dat het niet tussen me oren zit de kno arts denkt dat gelukkig ook niet dus das wel een voordeel.

Fijen week gewenst

Groetjes
Ivo

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”