Voorstellen: Pieter van Woudenberg

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
pvwoudenberg

Voorstellen: Pieter van Woudenberg

Bericht door pvwoudenberg » vr 21.08.2009 14:52

Een aantal mensen op dit forum zal mij wel kennen, als oudgediende van SHJO en oud-voorzitter van de afd, Z&O flevoland. Ik ben behalve lid van de NVVS ook lid van de st plotsdoven. Bovendien was ik vroeger regelmatig (veel vaker dan nu) te lezen op verschillende discussieforums, waaronder een ligfietsforum..

Ik heb een aantal jaren niet meer gereageerd op forums en discussielijsten. Af en toe las ik nog wel wat. Omdat ik sinds een paar weken hdtv heb met een hd-recorder van UPC, wilde ik de ervaringen met de ondertiteling van UPC en de recorder delen. Om te kunnen schrijven op dit forum moest ik me aanmelden. En daar hoort bij dat ik me even voorstel.

Ik ben 56 jaar oud, getrouwd en heb drie uitwonende zonen. Mijn zware slechthorendheid werd ontdekt toen ik vier was. Ik had toen nog nooit iemand horen praten, maar kon wel erg goed spraakafzien. Ik heb toen mijn eerste hoorapparaat gekregen. Ik heb ruim 50 jaar plezier van hooraparaten gehad, totdat bleek dat de toenemende tinnitus minder werd als ik mijn hoorapparaten niet gebruikte!
Ik heb nu vijf jaar geleden besloten mijn hoorapparaten niet meer te gebruiken. Het geluid van de tinnitus was doorgaans harder dan mijn hoorapparaat en verstoorde het spraakverstaan toch al behoorlijk. Vandaar dat de keuze niet zo moeilijk meer was om met hoorapparaten te stoppen, het hoorapparaat voegde steeds minder toe.

Voor de signalering van allerlei geluiden maak ik nu gebruik van de "diensten" van mijn maatje en signaalhond Scooter. Meer over signaalhonden vind je op http://www.signaalhond.org/forum/ en http://www.signaalhond.org.

José

Bericht door José » vr 21.08.2009 16:18

Hallo Pieter,

Hartelijk Welkom hier op het NVVS forum :)

Wat fijn om te weten dat je een affiniteit hebt over slechthorendheid. :)

Wat jammer dat het Tinnitus zoveel invloed heeft op je spraakverstaan. :-(
Mis je de stemmen en andere geluiden niet?

Ik weet wat Tinnitus is want ik heb het zelf ook ( heel erg) en het is zeker niet mijn 'grote vriendin' die ik Tina noem.

Maar sinds ik een CI heb is dat een behoorlijk stuk meer op de achtergrond gekomen. Je zal vast wel eens over een CI hebben vernomen.

Maar wat ben ik blij met jou in breng over de 'diensten' van een Signaalhond. Mogelijk weten heel veel mensen hier niets vanaf.

Dus heel goed dat je de linken erbij vermeld hebt.

En wat geweldig dat jij nu een maatje hebt genaamd Scooter. :cool:

Ik hoop dat je weer net zo actief wordt op het forum als vroeger.

Een heel fijn weekend.

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”