Hoi, ik ben Leon

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Leike

Hoi, ik ben Leon

Bericht door Leike » di 03.11.2009 17:47

Hoi,
Mijn gehoor is nog niet echt slecht. Gemiddeld links -35dB en rechts -23dB.
Te weinig voor onze zorgverzekeraar om over te gaan tot vergoeding.
Toch heb ik besloten voor mijn linker oor een hoorapparaat te testen.
Sinds gisteren heb ik een Siemens Pure 500 RIC. Het is een schitterend toestel : lekker klein en licht.
Het is wel nog erg wennen. Ik denk dat ik een paar keer terug moet voor de fijnafstelling.
Zelf ben ik zeer geinteresseerd in de manier waarop het hoortoestel ingesteld wordt.
De moderne toestellen hebben heel wat mogelijkheden. Helaas is dat niet echt inzichtelijk omdat dit door de Audicien gedaan wordt.
Ik zou het liefste meekijken en meedenken met de audicien om tot een optimale afstelling te komen. Een kopie van de software thuis op je PC zou dan wel handig zijn. Helaas kom je dan in een afgeschermd gebied van de audiciens terecht.
Zijn meer mensen geinteresseerd in de in- en outs van de (software)mogelijkheden of vertrouwen we helemaal op de kennis en kunde van de audicien ?

José

Bericht door José » do 12.11.2009 15:53

Hoi Leon,

Welkom hier op het forum :)

Veel slechthorende mensen willen graag hun eigen inbreng hebben bij het instellen van hun 'hoortoestel'.
Maar het vraagt wel enige technische kennis maar ook inzicht.

Er schijnt wel een mogelijkheid zijn om zelf wijzigingen aan te brengen bij je eigen toestel met een speciaal apparaatje.
Welke merk en type het is ben ik nu even vergeten oeps :oops: maar ik ken iemand die daar meer over weet en ik zal daar naar info. of dat nog zo is! en eventueel welke merk en type.

Overigens is het ook mogelijk om bij je audicien heel nauwkeurig een goede en prettige instellingen te maken.
En dat is mogelijk met het nieuwe instelsysteem. Aurical Visible Speech, niet elke audicien werkt met dit systeem.
Het is een heel mooi systeem dat voor de hoortoestelgebruiker goed in te stellen is.
Maar ook voor de partner die kunnen mee luisteren wat een hoortoestelgebruiker hoort en waarneemt.

Ik heb zelf vorig jaar tijdens een workshop bij mijn plaatselijke audioloog in Purmerend met dit systeem mogen uittesten.
Er worden visuele dvd situaties - wordt op tv weergegeven- nageboosd en verschillende 'geluiden' aan toegevoegd worden wat in jou dagelijkse leven voorkomt.
Dus in thuis, werk of feest situatie.

Ik weet niet waar je woont, maar in Hoorn - is de 2e zaak van de
audicien uit Purmerend- wordt er as. zaterdag op 14 november een minibeurs gehouden en ook met dit systeem.

Lees hier de info over AVS:>>> GN Otometrics Is wel engelstalig maar je kunt het via google laten vertalen.
En hier het artikel van as. zaterdag 14 november 2009. : >>>Gerben Janssen

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”