even voorstellen

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
sammie

even voorstellen

Bericht door sammie » ma 18.01.2010 18:31

Hallo,

Ik ben sammie, 29 jaar en heb sinds drie jaar aan beide kanten hoortoestellen. Ik ben begonnen met een verlies van 38 en 32 db. Inmiddels is dit 53 en 58 db verlies, vooral op de hoge tonen en spraak. Mijn rechteroor mist ook nog eens 30% op spraak.
Al bij al vervelend ook omdat ik nog twee jaar moet doen met mijn huidige toestellen.

Trudie

Bericht door Trudie » ma 18.01.2010 21:47

Sommige verzekeraars vergoeden ook binnen 5 jaar als daar een aantoonbare reden voor is. (bijv. een vermindering van gemiddeld 15 dB verlies)
Je audicien kan dat voor je nagaan.

José

Bericht door José » ma 18.01.2010 22:39

Hallo Sammie,

Welkom hier op het forum. :)

Het klopt wat Trudie zegt. Wel willen de verzekeraars dan een aantoonbare geschreven verklaring van de audicien of audioloog hebben. Waarin onderbouwd wordt waar jouw gehoorverlies is met de tussen tijdse toon -en spraakaudiogram en waarom de huidige hoortoestellen niet voldoen aan de huidige gehoorverlies.

Het is zeker de moeite waard om het te doen. Ik heb het ook een keer gehad, kreeg niet alles vergoed maar wel deels en dat is meer dan niks.

Groetjes, José

sammie

Bericht door sammie » ma 18.01.2010 22:48

Hoi!

Ik heb nu de oticon delta en die kan gewoon nog steeds netjes bijgesteld worden, vandaar daar er qua geluidsverlies geen reden is voor aanschaf van andere toestellen.
De audicien heeft wel gezegd dat als ze vooraf had geweten dat mijn gehoor zo achteruit zou gaan, ze me andere toestellen had geadviseerd.
Maar ja, dat is achteraf :?

Trudie

Bericht door Trudie » ma 18.01.2010 22:57

Heb je al oorstukjes op maat?
(Meer afgesloten bedoel ik)

sammie

Bericht door sammie » ma 18.01.2010 23:07

De 'parapluutjes' pasten bij mij niet in mijn gehoorgang, dus ik heb op maat gemaakt molds, ik weet niet of je dat bedoeld?

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”