Hallo iedereen ik ben Paul

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Placidus

Hallo iedereen ik ben Paul

Bericht door Placidus » za 05.06.2010 09:33

Hoi,

Hallo ik ben Paul ben 41 jaar en heb sinds een week of 5 Tinnitus. Het begon als een zachte fluittoon en is nu een continue fluittoon zo rond de 9000 Hz.

S'ochtens bij het opstaan lijkt het sluimerd en bijna stil maar na een kwartier is de fluittoon weer terug in vol ornaat!

Ik heb de standaard testjes bij de KNO gedaan en zei kom maar over twee maanden terug, de hoop is gevestigd dat ik het oorsuizen van Stress heb en dat het wellicht weggaat.

Trouwens een vraag, zijn er ook verhalen van Tinnitus die na een x tijd verdwijnt want daar lees ik weinig over.

Momenteel zit ik aan de AD om het gefluit te tolereren en heb 21 december 2010 een afspraak voor het Tinnitus kliniek te Antwerpen.

Zo dat was het wel een beetje en tot ziens in het forum.

Groetjes,

Paul

José

Bericht door José » za 05.06.2010 21:27

Hallo Paul,

Welkom hier op het forum :)

Deze forum gaat over het algemeen over slechthorendheid en minder over Tinnitus.

Daarom wil ik je het Tinnitus forum aanbevelen daar zitten mensen die aan Tinnitus lijden. Dit is de link > http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus/

Deze is ook van de NVVS en wordt door mijn medecollega beheerd.

Maar niet te min, ben je hier ook hartelijk welkom en wil ik graag op jou bericht reageren.

Wat erg dat je Tinnitus hebt. :-( dat veranderd een heleboel in je leven.
Ik hoop voor jou dat het een tijdelijke fluittoon is.
En dat als je weer lekker in je vel komt te zitten weg gaat.
Maar.... helaas is dat niet gezegt dat het ook gebeurd.

Je schrijft dat je AD hebt gekregen om het geluid te tolereren.
En helpt het?

Vervelend dat je zo lang moet wachten voor je afspraak in Antwerpen!

Ik heb ook Tinnitus :cry:- Tina genaamd voor mij :P - en al 6 jaar.
Van de ene op andere dag.

Ondanks de harde en continue geluid ( klinkt bij mij als een Landelijk alarm sirene :peur: )kan ik er mee omgaan.

Maar dat heeft wel een tijd geduurd en ik heb het zelf gedaan.
Ik ben nooit naar een Tinnitus kliniek of bijeenkomsten geweest.
Omdat ik juist geen "angst of ergere" verhalen wil horen.
Want iedereen ervaart het anders en gaat er anders mee om.

Ik heb juist bewust gekozen om het zelf te doen en dat is mij gelukt.

Natuurlijk heb ik er soms meer last van. Zeker als ik mij druk maak of druk heb gehad of in een lawaaiige omgeving geweest ben ( wat ik zelden doe omdat ik daarna meer last van krijg, met uitzonderingen naar verjaardagen of feestje van familie. Maar ik blijf daar nooit lang. Inmiddels weten ze het. :D

Verder beheerst het niet mijn leven omdat ik het niet toesta.
In het begin wel hoor. Moeilijk te begrijpen dat weet ik.

Jou verhaal klinkt bekend.
Na een nachtrust is het vaak rustiger, dan na loop van tijd.
En vooral als je je druk maakt en erop gaat letten.!

Er zijn enkele "gelukvogels" waarbij het weg gaat.
Maar over het algemeen raak je het niet meer kwijt.
Het kán erger worden - meer andere toontjes erbij of luider - of juist minder worden.

Ik dacht altijd dat ik de enige was die geluiden hoorde, maar ik hoor steeds meer mensen uit mijn omgeving dat ze een "piepje of suizen" horen, maar kunnen het negeren of het is zo zacht dat het niet hinderlijk "aanwezig" is.

Ik wens je veel sterkte en hopelijk raak je het kwijt.
En vind je meer steun op het andere forum, want hier zal je niet veel mensen spreken over Tinnitus.

Maar mocht je toch nog vragen hebben of iets anders willen weten.
Stel gerust vragen. En hoop ik dat je hier ook de nodige informatie op het forum vind.

Groetjes, José

PienB

Bericht door PienB » di 08.06.2010 19:25

Hoi Paul,
Sterkte voor jou. Het valt niet mee als je dat plotseling overkomt. Het is een groot verdriet, alsof je iets of iemand verliest bijna misschien. Mij koste het veel tijd en moeite om te accepteren. En of het minder wordt? Je weet het nooit.
Inmiddels vind ik het geluid best gezellig, ik probeer het te vergelijken met het snorren van een poes of het de geluid van de zee. Misschien een troost... maar hoe dan ook, sterkte, want het is niet makkelijk.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”