nieuw & vraagje

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
elizze

nieuw & vraagje

Bericht door elizze » za 31.07.2010 19:04

Hey allemaal!
Ik ben Elizze, 23 jaar en nu al bijna 2 jaar gelukkig en samenwonend met mijn vriendin. Zelf heb ik geen hoorproblemen maar vriendinlief wel. Aan een oor is ze helemaal doof en aan t andere een vrij zwaar apparaatje. Dit is de eerste keer dat ik kennis maak met de wereld van slechthorendheid. Ik ben erg nieuwsgierig van aard en heb al veel informatie opgezocht en ondertussen hebben we ook een goede manier gevonden om ermee om te gaan.
De laatste maanden zijn we aan het zoeken naar een nieuw apparaatje voor haar omdat deze toch al weer 8 jaar mee gaat. Omdat bijna alles nu digitaal gaat is het even een omschakeling (ze had een analoge: nu phonak naida)). Dit gaat nog niet even gemakkelijk en als het maar even kan doet ze haar oude apparaatje weer in omdat ze het vreselijk vind om dingen te missen. Ik probeer haar te stimuleren zoveel mogelijk het nieuwe apparaat te dragen maar de huilbuien en machteloosheid vind ik zo moeilijk. Ik weet immers niet wat ze wel en niet hoort, wat het verschil nou is met haar oude apparaat en alles wat ze doormaakt.
Wat zijn jullie ervaringen met de omschakeling van analoog naar digitaal? misschien kunnen jullie haar een steuntje in de rug geven. stuur dan maar een PM dan kan ik het aan haar doorgeven.
liefs
Elizze

José

Bericht door José » zo 01.08.2010 22:20

Hallo Ellize,

Welkom hier op het forum. :)

Fijn dat je zo begaan bent met je partner :cool:
Haar verhaal is heel herkenbaar en ik denk dat meerdere dat zullen herkennen.

Zelf heb ik hier ook ervaringen mee.

Ik ben nu op vakantie in Zuid-Frankrijk, vandaar even dit korte bericht.
Als ik terug ben zal ik je nog een PB sturen met mijn ervaringen eventuele tips.

Dit kan ik je al vast zeggen je helpt haar nu al hiermee om hulp te zoeken om haar te willen helpen TOP :cool:

Groetjes, José

elizze

Bericht door elizze » do 19.08.2010 15:25

ik heb al een paar berichtjes binnen echt superbedankt t doet me echt goed :D
vandaag zijn we weer naar de audicien geweest om het apparaatje beter af te stellen. er was een vertegenwoordiger van phonak bij omdat de audicien zelf niet zoveel kennis van de nieuwe software heeft. Nu zou hij optimaal zijn afgesteld dus ik ben heel benieuwd.
Volgende week hebben we een afspraak bij het erasmus mc voor het testen en meer informatie krijgen over een CI. erg spannend dus allemaal!

José

Bericht door José » do 19.08.2010 15:59

Hallo Elizze,

Ik heb je zojuist een pb'tje gestuurd. :)

Ik heb daarin een aantal tips geschreven en die kunnen misschien nog van pas komen.

Ik hoop dat de nieuwe instelling nu prettiger is voor je vriendin.
En ik wens jullie heel veel succes in het Erasmus.
Mocht je nu al informatie over CI willen lezen.
Kun je de informatie op deze forums vinden:

>> Website van De Wereld van CI

>> Forum van De Wereld van CI

>> Website van OPCI

>> Forum van OPCI

Heel veel Succes :cool:

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”