Phonak com pilot en tv link

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Sade
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Phonak com pilot en tv link

Bericht door Sade » za 08.10.2016 17:22

Hallo allemaal,

Hoop dat er hier een ervaringsdeskundige aanwezig is.
Ik gebruik de com pilot en tv link van Phonak bij mijn 2 Phonak audeo Q 70 hoortoestellen.
Heb deze ondersteuning echt nodig, vooral bij Nederlands gesproken televisie/ films of Engelse films zonder ondertitels. Het is super om het geluid direct via de hoortoestellen te ontvangen. Enige nadeel is dat je niets anders meer hoort. Beetje ongezellig soms voor je partner.

De kabel is aangesloten via de ziggo/ upc mediabox.
De gewone tv zenders zijn dus geen probleem.
Echter alles wat via internet binnen komt o.a. Netflix, dus buiten de ziggo mediabox om kan ik niet horen via de tvlink / com pilot.
Hoe lossen jullie dit probleem op?
Het zou fantastisch zijn als ik hiervan het geluid ook direct op mijn hoortoestellen kan ontvangen.

Alvast bedank voor het meedenken! :-D

Met vriendelijke groet Sade

gevedepe
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Phonak com pilot en tv link

Bericht door gevedepe » wo 28.06.2017 16:32

Een wat late reactie en waarschijnlijk al opgelost, maar toch. Als je de audiouitgang van de TV gebruikt voor de aansluiting van de TV-link heb je geluid bij al het beeld dat op het scherm is te zien. Om ook met een eventuele partner de kunnen communiceren zijn de hoortoestellen zo te programmeren dat zowel het signaal van de TV-link als van de microfoons van der hoortoestellen te horen zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”