Help. Pieptoon in linkeroor

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

Lars
Beginner
Beginner

Help. Pieptoon in linkeroor

Bericht door Lars » zo 01.03.2020 00:24

Hallo allemaal,
Twee weken geleden heb ik na een spelletje spelen een pieptoon in mijn linkeroor gekregen. Ik denk dat ik mijn koptelefoon te hard had staan (Ik gebruikte namelijk een andere koptelefoon omdat ik mijn ogen heb laten laseren en mijn gebruikelijke koptelefoon niet lekker op mijn hoofd zat. Volume stond op 10 zoals gebruikelijk).

Ik ben de dag daarna meteen na mijn huisarts gegaan en dit verteld. Hij heeft mijn oren onderzocht en mijn linkeroor uit laten spuiten omdat er een prop inzat. Het zou daarna wel over gaan. Na een week ben ik nog eens teruggegaan omdat dit niet het geval was en ik doorverwezen wilde worden naar een KNO arts. Ik kreeg weer te horen dat een enkele blootstelling aan een luide koptelefoon geen permanente tinnitus zou kunnen veroorzaken en dat het wel over zou gaan. Ik heb een neusspray meegekregen omdat die ochtend mijn linkeroor popte en er een druk op mijn rechteroor kwam te staan.

6 dagen verder en ik hoor de pieptoon nog. De toon is hoger geworden maar niet in volume. Soms kan ik hem goed negeren maar slapen gaat lastig. Ook heb ik soms nog druk op mijn rechteroor en soms zelfs het linker. Ik probeer er niet op te letten en ik heb al die tijd geen koptelefoon opgehad en maar meer tv gekeken voor het achtergrond geluid. Dit is gelukkig meer dan genoeg om de piep te maskeren.

Ik heb hoop dat het over kan gaan maar ik ben ook zeer ongerust dat dit niet het geval kan zijn. Ik begin mij erbij neer te leggen dit ik hier voor de rest van mijn leven mee door moet. Dit is voor mij moeilijk te accepteren omdat ik altijd er goed op heb gelet dat ik mijn koptelefoon niet te hard heb staan en dopjes bijheb in het geval van lawaai. Graag zou ik horen wat jullie denken en wat ik het beste zou kunnen doen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”